Pro Martina R. Nebylo by lepší než se dohadovat o ničem, začít uvažovat s předstihem o povolení navijáků v F3J při českých soutěžích. Létají tak i jinde v Evropě. Věřím, že by se tím zvýšil počet startujících minimálně o nějaké F3béčkaře.
Zdravím.
AH:
Úterý 16.2.2010 9:03
Pro Jirku Rajšnera: Nikdo Ti nebrání abys předvedl co všechno umíš, ale hlavně uspořádej nějakou soutěž a tam můžete zúročit všechny vaše nápady.
My na to jen stěží seženeme lidi. Teť momentálně řešíme kde budeme létat MR, aby bylo pro všechny zajímavé a atraktivní.
Zdravím a “To chce klid”.
AH:
Úterý 16.2.2010 8:54
Pro PK. I já pamatuji když se v Č. Třebové startovalo pomocí klaksonu, mávalo praporem, čas se měřil na mechanických stopkách a nebyl žádný problém. Jenže tehdy přijelo 68 startujících. To bylo naposled tak v r. 2003 – 04.
Pro ostatní: Úpravy způsobu startu chceme udělat z důvodu zbytečných protestů a nesportovního chování vůdči starterovi a pořadatelům. Co se týká přistávání jsme pro zavést kameru, pokud seženeme člověka který bude ochoten ji dva dny obsluhovat.
Zdravím.
Ivo Lžičař:
Úterý 16.2.2010 8:10
CHLAPI NEBLBNĚME!!!
lítá nás už takhle pět a půl.
Těch názorů “na to raději vykašlu”, už jsem za poslední dny bohužel zaznamenal víc a samotného mě to taky napadlo. Pojdˇme se namísto vzájemného osočování bavit a domluvit rozumně. Můžeme udělat třeba anketu a dobrat se v rámci pravidel k řešení, které bude vyhovovat většině.
Máme v ČR 4 soutěže a abych řešil, že tam a tam nepojedu, protože se mi nelíbí jaký mají hodiny a jak jim to pípá nebo nepípá. To fakt nemusím.
JR:
Úterý 16.2.2010 8:08
Zdravim KC
Mel bych nekolik poznamek a dotazu:
1/ k tem cislum o preletani a predcasnych startech si dosel dle svych, nebo oficialnich udaju ?
2/ Martinuv navrh nebyl o zmene vyhodnoceni uvedenych veci, ale mel pomoci poradateli resit sporne pripady spravedlive.
3/Je pravda ,ze pravidla odpocet neresi a poradateli ho neukladaji za povinnost, uvedomili jste si u toho kafe, ze zaklad pravidel F3J je cca.15 let stary ???….Zmeny, ktere byly uskutecneny v prubehu let se tykaly vetsinou bezpecnosti.
4/ Uvadis, zrusit “casove informace o odpoctu”, rozumim tomu dobre, ze zvukova signalizace bude
/dovolim si odpovedet – nebude /
Tak si myslim, ze kdybyste to resili u piva, nebo na nejakem hromadnem WC, tak jste prisli na chytrejsi reseni – sorry.
kč:
Pondělí 15.2.2010 18:56
Našel jsem v poznámkách o soutěžích za 5 let nazpět : 8 předčasných startů a 10 přelétání. Nevidím proto
jediný důvod cokoliv měnit na způsobu vyhodnocování těchto problémů.
V sobotu jsme v Hradci u kafe diskutovali tyto přestupky a jak pořadateli pomoci je vyřešit.
Shodli jsme se na závěru :
Start – zrušit časové informace o odpočtu
Přelétání – ponechat na pověřených funkcionářích soutěže.
Platná pravidla pořadateli nic jiného neukládají.
Dubnová soutěž v Týnci bude podle pravidel.
P.K.:
Pondělí 15.2.2010 16:26
Na rozdíl od AH jsem zažil dobu kdy ještě nebyly hodiny ani odpočítávání.
Startovalo se na pokyn startéra:budeme startovat-vyhlašuji pracovní čas-ještě né,ještě né-teď!!!
To bylo opravdu super,pokud by se tato doba měla vrátit tak se na to raději vykašlu.
Pavel H:
Pondělí 15.2.2010 13:36
Ja neblabolim Jenom konstatuji. Nezazil jsem soutez (ani ve Francii) ze by pred startem nebyla opticka (odpocet) nebo akusticka signalizace alespon 3 sec pred zacatkem startu, treba tri kratke pipnuti a pak dlouhe pro zacatek pracaku. na hodinach je to jasne.
Kdezto ty chces zavest system ktery je unikatni a nikde v evrope neni: Viz ted te cituji:
Vážení ukončete diskuzi která nevede k ničemu. Pracovní čas je deset minut a ten dodržíme, to znamená, že nebude žádné odpočítávání. Starter zmáčkne klakson a je to. Pokut to někde dělají jinak klidně, ale u nás to bude tak.
Zdravím.
M.R.:
Pondělí 15.2.2010 9:47
Nechapu proc se chcete vracet zpet. Kdyz uz nechcete kameru tak to beru,ale proc rusit odpocet??????????
To mi hlava nebere
Diky Pavle H. a K. ze mate stejny nazor.
AH:
Pondělí 15.2.2010 8:58
O čem tady blábolí PK a Pavel H.? Na soutěžích F3J nebyla žádná časomíra a nahrávka z CD se zpožďovala, nikomu to nevadilo a létalo se bez problémů a dohadování. Tak to tak neprožívejte a zeptejte se kolegů jak se létá třeba ve Francii, nebo to chcete dohnat na jejich úroveň?
Zdravím.
P.K.:
Neděle 14.2.2010 17:22
Jak píšeš Pavle je to smutné.I když jsem s kamerou nesouhlasil toto je hrůza.Vracíme se do doby ledové
Pavel H:
Neděle 14.2.2010 16:47
Chudak Martin, chtel neco udelat pro vylepseni a spravedlivejsi souteze a nakonec z toho budou souteze nekompatibilni s mezinarodkama. To jsme to dopracovali. Opravdu je mi s toho zle . Jeste ze ted mam jine starosti a toto beru ted jen okrajove.
AH:
Neděle 14.2.2010 10:23
Zdravím. Včera proběhla konference KLeM a novým předsedou byl zvolen Ing. P. Cejnar, který stejně jako většina diskutujících na našich stránkách létá F3J, RCV2. Místopředsedou zůstává Jindřich Samek ze Svitav. Ve výboru dál jsou Bartovský, Vosejpka, Havel, Apltauer a p. Vosáhlo. Nebyl zvolen p. Macek.
A informace pro PK v Týnci to bude stejné jako u nás, bez odpočítávání.
Co se týká Doplňku X, bylo mu věnováno asi 5 min. z pětihodinového zasedání.
P.K.:
Sobota 13.2.2010 22:09
Ještě že to bude jen u Vás na jednom závodě
AH:
Sobota 13.2.2010 17:32
Vážení ukončete diskuzi která nevede k ničemu. Pracovní čas je deset minut a ten dodržíme, to znamená, že nebude žádné odpočítávání. Starter zmáčkne klakson a je to. Pokut to někde dělají jinak klidně, ale u nás to bude tak.
Zdravím.
M.R.:
Sobota 13.2.2010 10:51
Je pravda ze ma MS hlidaji prelitani bez kamer,napr. v Martine na MS to hlidal sam reditel souteze a tolik nepotrestanych prelitanych casu sem v zivote nevidel.
Ja sem jenom podal navrh jestli by se dokumentovalo na kameru a ve spornych momentech jakych je na nasich zavodech dost, by se dalo neco takoveho prekontrolovat tod vse.
Absolutne netusim co vlastne se tady resi.
Snazite se tady menit system startu proc???????
Jestli mame udrzet krok s ostatnimi tak je to holy nesmysl.
A kdyz se nezavedla kamera na MS a ME tak to znamena ze ji na soutezich nemuzeme mit proc???????
Rekneme ze kdyby byla kamera v Turecku titul by patril Duchymu a to vsichni vite.
Jirka Loutocký:
Sobota 13.2.2010 10:26
to PK
On je taky problém v tom, že v u nás jezdí na závody těch 25 lidí, z nichž 10-15 se může měřit s nejlepšími v Evropě. Tzn., že na našich závodech se vždycky mezi sebou potkají a to je vybičuje k riskování startů víc než na eurotour. Je jasné, že když na závodech bude 100 lidí, z nichž 60 bude jako já (dělat křoví), tak situace bude docela jiná.
Na druhou stranu je taky pravda, že na těch pár mezinárodkách, co jsem byl, mi přišlo poměrně hodně startů a přistání PŘINEJMENŠÍM sporných…
P.K.:
Pátek 12.2.2010 23:16
Zrušte odpočítávání a potom budeme na mezinárodních závodech,MS či ME za pitomce.Tam to bez problémů funguje a nikdo si na to nestěžuje.Je pravda že tolik předčasných startů co bylo na závodech v Lanškrouně jsem za celý život neviděl.
Máme čtyři závody s průměrnou účastí 25 lidí a hledáme důvody jak to pořadateli co nejvíce znepříjemnit.Docela by mě zajímalo jak se na tento vynález budou tvářit v Toužimi když tam přijede na závody 15 lidí.
m.v.:
Pátek 12.2.2010 22:42
2 JR: V pravidlech nikde neni, ze MUSI byt odpocet, pouze zacatek, osma a konec. Prave to, ze presne vis, kdy pracak zacne je hodne velka motivace k tomu, aby jsi risknul se trefit co nejtesneji k signalu.
2 P.C.: Casomeric-starter by prave okamzite soutezicimu predcasny start oznamil a soutezici by na to musel reagovat. Bud poleti znova nebo poda protes. Casomeric-starter muzou chybovat a kamera by byl dukaz v pripade sporneho rozhodnuti. V hokeji se take ve spornych chvilich kouka na video
P.C.:
Pátek 12.2.2010 22:12
To je ta povaha česká. Hledat možnosti jak si to co nejlépe ulehčit a nemuset respektovat daná pravidla.
“c) Pořadatel musí výrazným zvukovým signálem oznámit začátek pracovního času skupiny.” Nic jiného. Takže “Pánové připravte se startujeme” a startér zmačkne tlačítko klaksonu. Zárověň se spustí stopky na nichž je 00:00:00. Nebo jste nikdy neviděli starty na 100m? Tam taky nemají odpočítávání aby se mohli připravit na vpadnutí do výstřelu a přitom tam jde o úplně jiné prachy než při našich soutěžích. Formule 1, rozsvěcí se červená světla a podle startéra pak zhasnou a jede se, je odstartováno.
No a opakování, na to není nárok, musí okamžitě přistát a startovat znova v té samé letící skupině. Žádné dodatečné prokazování předčasného startu neexistuje. Buď jej časoměřič (nebo pověřený funkcionář) zastaví a nechá přistát, nebo letí dál a je to OK. Není nikde jinde co řešit.
A co se týče přistání, to můžete filmovat pouze z boku a nikdy nezajistíte,že se vám tam někdo nebude motat a nezakreje “právě tu špičku, která se již v daném okamžiku dotkla země”. Nebo vyšší trávní drny, nerovnost terénu,špatný úhel snímání, nesynchronizace zvuku a obrazu. Já osobně zastávám názor – “rozhodující je časoměřič” (alespoň trochu poučený), ten je nejblíže v místě dění. Při startu těsně u soutěžícího, při přistání nejdále 15m (?) a hlavně sleduje jenom jeden, ten svůj model.
Pokud rozhodčí nesdělí soutěžícímu okamžitě porušení pravidel, není se v těchto případech o čem dohadovat. Dokážete si představit jak za Vámi někdo přijde po cca deseti minutách a sdělí Vám
“Ty jsi přistál po čase.” ?? Máme tě nafilmovaného. Okamžitý protest. Místní úprava? To to HESLO se vztahuje pouze na pravidla vztahující se k bezpečnosti (vytýčení bezpečnostní zóny a pod.).
JR:
Pátek 12.2.2010 21:08
pro mv. Tak to jak pises ” o co tu jde “je presne to co se mi na tom ale vubec nelibi. Neda se odhadnout jak dlouha je pauza od oznameni startu do zazneni signalu . v Bovci se loni stalo Grinimu,ze starter opakovane zapinal pred startem signalizaci s odpoctem, Jo letadlo uz neudrzel/hazel si ho sam/ odstartoval driv a starter ho poslal dolu.Pak dal protest, byl mu uznany a dostal opravu !!!
Neda se cekat na signal a pak teprve nechat rozpohybovat bezce,to muze byt taky 2-3 vteriny a to uz je hodne. Bude se riskovat jeste vic.
Myslim,, ze by se dalo uvazovat i o moznosti nekombinovat /sluch/signal a stopky/zrak/, ale zvukovym signalem odpocitavat dobu pred startem, taky se to na nejakvch zavodech pouzivalo/myslim, ze v Holici, ale nejsem si jisty/. Mam na mysli treba tri kratke tony a jeden dlouhy, na ktery by se mohlo uz startovat.Ukonceni pracaku pak 5-10ti kratsimi signaly a gongem, ktery byl uz po pracovnim case. Argumentace o zpozdeni zvuku na posledni startoviste se da v nasich podminkach, kdy se lita na max +- 6 startovist /finale na 8 leda na MCR/resit umistenim dvou repro na koncich, nebo jednoho uprostred startovist.
Jinak se taky hlasim jako postizenej opakovanim letu po “predcasnem” startu.Myslim, ze tech porefenych je vic,ale ti to neresili.
Nejde prece o to resit kazdy start, nebo pristani 2 cm nad zemi po pracaku, to pouhym okem nikdo nezjisti, ale potvrdit spravne rozhodnuti startera/casomerice/.
Muj zaver z vyse uvedeneho je , ze jsem pro kameru.Pravidla se kvuli tomu hned menit nemusi, vzpomente si -mistni uprava-. Zdravim vsechny.
Pavel H:
Pátek 12.2.2010 20:51
2 m.v.: Dokážu si pak živě představit, jak budou ceši potom zmatkovat na mezinárodkách .
m.v.:
Pátek 12.2.2010 19:15
2 Jirka L: Pred zacatkem pracovniho casu nebude zadny odpocet ani nic jineho. Starter jen oznami, ze se poleti a par sekund na to (pokazde jinak ) spusti pracovni cas. Ucel je presne ten, co pises, aby se nedal nacasovat odhoz modelu do signalu
P.K.:
Pátek 12.2.2010 19:01
Na MS nebo ME hlídají předčasný start a přelétání tři rozhodčí (hlavní a dva pomocný).Kamera se nepoužívá a ani o ní není zájem.
Problém s kamerou v ČR je velká zátěž pro pořadatele.Myslím si že je to zbytečné.
M.R.:
Pátek 12.2.2010 17:51
nejde o me starty a taky nechci nic menit.
Jde jen o dokumentaci to je cely.
S pravidlama to nema co delat. Ty zustanou stejny.
Rozhodovani at se necha na casomerici a pristani bude na kamere. A kdyz bude nekdo remcat tak kamera ukaze jak to je.
TO JE CELE!!! žadna zmena pravidel
P.K.:
Pátek 12.2.2010 15:19
A proč se musí něco měnit???Jde pouze o dva předčasné starty Martina.Stěžoval si snad ještě někdo jiný?Nechci nějak ,,rejpat” ale přijde mi to absurdní.
M.R.:
Pátek 12.2.2010 9:26
Taky si myslim,ze je nesmysl kvuli tomu menit pravidla. Snad se dokazeme domluvit.
Do Tynce vymyslime nejaky model a ten se vyzkousi.
Pak se bude resit dalsi.
Pred soutezi se rekne jak to bude a pokud budou vsichni souhlasit neni problem to takto uskutecnit.
Neni nutne kvuli tomu hned menit pravidla
Jirka Loutocký:
Pátek 12.2.2010 9:06
Přispěl bych jenom tím, že upuštění od odpočítávání může být dvojsečné. Nevím přesně, jakým stylem si to představujete. Já jsem to pochopil tak, že nepoběží nic (čili ani hodiny, ani zvuková znamení) – to by byl asi dost problém trefovat správně odhoz modelu.
Pokud to ovšem myslíte tak, že na hodinách bude nula a signalizace bude pouze zvuková, jsem pro.
m.v.:
Čtvrtek 11.2.2010 21:33
2 Zdenek: Nemyslim, ze by se kvuli tomu musely upravovat pravidla. Tyhle dva duvody jsou v tomto pripade (ze se protest po kontrole kamery uzna) pouzitelne:
d) let nebyl hodnocen oficiálními časoměřiči,
e) jeho let byl narušen nebo ukončen neočekávanou událostí mimo jeho vliv.
Zdeněk Nespěchal:
Čtvrtek 11.2.2010 21:05
No jo, ale to už dejte návrh na změnu pravidel, protože mám pocit, že důvody pro opakování startu jsou vyjmenovány a tenhle mezi nimi není. Myslím si, že nejlepší bude upustit od odpočítávání a předčasný start nechat na časoměřiči. A bude všechno klidnější. Kč má pravdu, jde o desetiny, které se nakonec velmi snadno proměří. Ještě pozdní přistání, Letový čas končí skončením času pracovního. Dál by neměl časoměřič měřit. Či-li sleduje zvukový signál, v 10:00 mačká stopky a když je model ve vzduchu je to jasné, pokud model nepřistane správně v limitu.
Úterý 16.2.2010 9:17
Pro Martina R. Nebylo by lepší než se dohadovat o ničem, začít uvažovat s předstihem o povolení navijáků v F3J při českých soutěžích. Létají tak i jinde v Evropě. Věřím, že by se tím zvýšil počet startujících minimálně o nějaké F3béčkaře.
Zdravím.
Úterý 16.2.2010 9:03
Pro Jirku Rajšnera: Nikdo Ti nebrání abys předvedl co všechno umíš, ale hlavně uspořádej nějakou soutěž a tam můžete zúročit všechny vaše nápady.
My na to jen stěží seženeme lidi. Teť momentálně řešíme kde budeme létat MR, aby bylo pro všechny zajímavé a atraktivní.
Zdravím a “To chce klid”.
Úterý 16.2.2010 8:54
Pro PK. I já pamatuji když se v Č. Třebové startovalo pomocí klaksonu, mávalo praporem, čas se měřil na mechanických stopkách a nebyl žádný problém. Jenže tehdy přijelo 68 startujících. To bylo naposled tak v r. 2003 – 04.
Pro ostatní: Úpravy způsobu startu chceme udělat z důvodu zbytečných protestů a nesportovního chování vůdči starterovi a pořadatelům. Co se týká přistávání jsme pro zavést kameru, pokud seženeme člověka který bude ochoten ji dva dny obsluhovat.
Zdravím.
Úterý 16.2.2010 8:10
CHLAPI NEBLBNĚME!!!
lítá nás už takhle pět a půl.
Těch názorů “na to raději vykašlu”, už jsem za poslední dny bohužel zaznamenal víc a samotného mě to taky napadlo. Pojdˇme se namísto vzájemného osočování bavit a domluvit rozumně. Můžeme udělat třeba anketu a dobrat se v rámci pravidel k řešení, které bude vyhovovat většině.
Máme v ČR 4 soutěže a abych řešil, že tam a tam nepojedu, protože se mi nelíbí jaký mají hodiny a jak jim to pípá nebo nepípá. To fakt nemusím.
Úterý 16.2.2010 8:08
Zdravim KC
Mel bych nekolik poznamek a dotazu:
1/ k tem cislum o preletani a predcasnych startech si dosel dle svych, nebo oficialnich udaju ?
2/ Martinuv navrh nebyl o zmene vyhodnoceni uvedenych veci, ale mel pomoci poradateli resit sporne pripady spravedlive.
3/Je pravda ,ze pravidla odpocet neresi a poradateli ho neukladaji za povinnost, uvedomili jste si u toho kafe, ze zaklad pravidel F3J je cca.15 let stary ???….Zmeny, ktere byly uskutecneny v prubehu let se tykaly vetsinou bezpecnosti.
4/ Uvadis, zrusit “casove informace o odpoctu”, rozumim tomu dobre, ze zvukova signalizace bude
/dovolim si odpovedet – nebude /
Tak si myslim, ze kdybyste to resili u piva, nebo na nejakem hromadnem WC, tak jste prisli na chytrejsi reseni – sorry.
Pondělí 15.2.2010 18:56
Našel jsem v poznámkách o soutěžích za 5 let nazpět : 8 předčasných startů a 10 přelétání. Nevidím proto
jediný důvod cokoliv měnit na způsobu vyhodnocování těchto problémů.
V sobotu jsme v Hradci u kafe diskutovali tyto přestupky a jak pořadateli pomoci je vyřešit.
Shodli jsme se na závěru :
Start – zrušit časové informace o odpočtu
Přelétání – ponechat na pověřených funkcionářích soutěže.
Platná pravidla pořadateli nic jiného neukládají.
Dubnová soutěž v Týnci bude podle pravidel.
Pondělí 15.2.2010 16:26
Na rozdíl od AH jsem zažil dobu kdy ještě nebyly hodiny ani odpočítávání.
Startovalo se na pokyn startéra:budeme startovat-vyhlašuji pracovní čas-ještě né,ještě né-teď!!!
To bylo opravdu super,pokud by se tato doba měla vrátit tak se na to raději vykašlu.
Pondělí 15.2.2010 13:36
Ja neblabolim
Jenom konstatuji. Nezazil jsem soutez (ani ve Francii) ze by pred startem nebyla opticka (odpocet) nebo akusticka signalizace alespon 3 sec pred zacatkem startu, treba tri kratke pipnuti a pak dlouhe pro zacatek pracaku. na hodinach je to jasne.
Kdezto ty chces zavest system ktery je unikatni a nikde v evrope neni: Viz ted te cituji:
Vážení ukončete diskuzi která nevede k ničemu. Pracovní čas je deset minut a ten dodržíme, to znamená, že nebude žádné odpočítávání. Starter zmáčkne klakson a je to. Pokut to někde dělají jinak klidně, ale u nás to bude tak.
Zdravím.
Pondělí 15.2.2010 9:47
Nechapu proc se chcete vracet zpet. Kdyz uz nechcete kameru tak to beru,ale proc rusit odpocet??????????
To mi hlava nebere
Diky Pavle H. a K. ze mate stejny nazor.
Pondělí 15.2.2010 8:58
O čem tady blábolí PK a Pavel H.? Na soutěžích F3J nebyla žádná časomíra a nahrávka z CD se zpožďovala, nikomu to nevadilo a létalo se bez problémů a dohadování. Tak to tak neprožívejte a zeptejte se kolegů jak se létá třeba ve Francii, nebo to chcete dohnat na jejich úroveň?
Zdravím.
Neděle 14.2.2010 17:22
Jak píšeš Pavle je to smutné.I když jsem s kamerou nesouhlasil toto je hrůza.Vracíme se do doby ledové
Neděle 14.2.2010 16:47
Chudak Martin, chtel neco udelat pro vylepseni a spravedlivejsi souteze a nakonec z toho budou souteze nekompatibilni s mezinarodkama. To jsme to dopracovali. Opravdu je mi s toho zle
. Jeste ze ted mam jine starosti a toto beru ted jen okrajove.
Neděle 14.2.2010 10:23
Zdravím. Včera proběhla konference KLeM a novým předsedou byl zvolen Ing. P. Cejnar, který stejně jako většina diskutujících na našich stránkách létá F3J, RCV2. Místopředsedou zůstává Jindřich Samek ze Svitav. Ve výboru dál jsou Bartovský, Vosejpka, Havel, Apltauer a p. Vosáhlo. Nebyl zvolen p. Macek.
A informace pro PK v Týnci to bude stejné jako u nás, bez odpočítávání.
Co se týká Doplňku X, bylo mu věnováno asi 5 min. z pětihodinového zasedání.
Sobota 13.2.2010 22:09
Ještě že to bude jen u Vás na jednom závodě
Sobota 13.2.2010 17:32
Vážení ukončete diskuzi která nevede k ničemu. Pracovní čas je deset minut a ten dodržíme, to znamená, že nebude žádné odpočítávání. Starter zmáčkne klakson a je to. Pokut to někde dělají jinak klidně, ale u nás to bude tak.
Zdravím.
Sobota 13.2.2010 10:51
Je pravda ze ma MS hlidaji prelitani bez kamer,napr. v Martine na MS to hlidal sam reditel souteze a tolik nepotrestanych prelitanych casu sem v zivote nevidel.
Ja sem jenom podal navrh jestli by se dokumentovalo na kameru a ve spornych momentech jakych je na nasich zavodech dost, by se dalo neco takoveho prekontrolovat tod vse.
Absolutne netusim co vlastne se tady resi.
Snazite se tady menit system startu proc???????
Jestli mame udrzet krok s ostatnimi tak je to holy nesmysl.
A kdyz se nezavedla kamera na MS a ME tak to znamena ze ji na soutezich nemuzeme mit proc???????
Rekneme ze kdyby byla kamera v Turecku titul by patril Duchymu a to vsichni vite.
Sobota 13.2.2010 10:26
to PK
On je taky problém v tom, že v u nás jezdí na závody těch 25 lidí, z nichž 10-15 se může měřit s nejlepšími v Evropě. Tzn., že na našich závodech se vždycky mezi sebou potkají a to je vybičuje k riskování startů víc než na eurotour. Je jasné, že když na závodech bude 100 lidí, z nichž 60 bude jako já (dělat křoví), tak situace bude docela jiná.
Na druhou stranu je taky pravda, že na těch pár mezinárodkách, co jsem byl, mi přišlo poměrně hodně startů a přistání PŘINEJMENŠÍM sporných…
Pátek 12.2.2010 23:16
Zrušte odpočítávání a potom budeme na mezinárodních závodech,MS či ME za pitomce.Tam to bez problémů funguje a nikdo si na to nestěžuje.Je pravda že tolik předčasných startů co bylo na závodech v Lanškrouně jsem za celý život neviděl.
Máme čtyři závody s průměrnou účastí 25 lidí a hledáme důvody jak to pořadateli co nejvíce znepříjemnit.Docela by mě zajímalo jak se na tento vynález budou tvářit v Toužimi když tam přijede na závody 15 lidí.
Pátek 12.2.2010 22:42
2 JR: V pravidlech nikde neni, ze MUSI byt odpocet, pouze zacatek, osma a konec. Prave to, ze presne vis, kdy pracak zacne je hodne velka motivace k tomu, aby jsi risknul se trefit co nejtesneji k signalu.
2 P.C.: Casomeric-starter by prave okamzite soutezicimu predcasny start oznamil a soutezici by na to musel reagovat. Bud poleti znova nebo poda protes. Casomeric-starter muzou chybovat a kamera by byl dukaz v pripade sporneho rozhodnuti. V hokeji se take ve spornych chvilich kouka na video
Pátek 12.2.2010 22:12
To je ta povaha česká. Hledat možnosti jak si to co nejlépe ulehčit a nemuset respektovat daná pravidla.
“c) Pořadatel musí výrazným zvukovým signálem oznámit začátek pracovního času skupiny.” Nic jiného. Takže “Pánové připravte se startujeme” a startér zmačkne tlačítko klaksonu. Zárověň se spustí stopky na nichž je 00:00:00. Nebo jste nikdy neviděli starty na 100m? Tam taky nemají odpočítávání aby se mohli připravit na vpadnutí do výstřelu a přitom tam jde o úplně jiné prachy než při našich soutěžích. Formule 1, rozsvěcí se červená světla a podle startéra pak zhasnou a jede se, je odstartováno.
No a opakování, na to není nárok, musí okamžitě přistát a startovat znova v té samé letící skupině. Žádné dodatečné prokazování předčasného startu neexistuje. Buď jej časoměřič (nebo pověřený funkcionář) zastaví a nechá přistát, nebo letí dál a je to OK. Není nikde jinde co řešit.
A co se týče přistání, to můžete filmovat pouze z boku a nikdy nezajistíte,že se vám tam někdo nebude motat a nezakreje “právě tu špičku, která se již v daném okamžiku dotkla země”. Nebo vyšší trávní drny, nerovnost terénu,špatný úhel snímání, nesynchronizace zvuku a obrazu. Já osobně zastávám názor – “rozhodující je časoměřič” (alespoň trochu poučený), ten je nejblíže v místě dění. Při startu těsně u soutěžícího, při přistání nejdále 15m (?) a hlavně sleduje jenom jeden, ten svůj model.
Pokud rozhodčí nesdělí soutěžícímu okamžitě porušení pravidel, není se v těchto případech o čem dohadovat. Dokážete si představit jak za Vámi někdo přijde po cca deseti minutách a sdělí Vám
“Ty jsi přistál po čase.” ?? Máme tě nafilmovaného. Okamžitý protest. Místní úprava? To to HESLO se vztahuje pouze na pravidla vztahující se k bezpečnosti (vytýčení bezpečnostní zóny a pod.).
Pátek 12.2.2010 21:08
pro mv. Tak to jak pises ” o co tu jde “je presne to co se mi na tom ale vubec nelibi. Neda se odhadnout jak dlouha je pauza od oznameni startu do zazneni signalu . v Bovci se loni stalo Grinimu,ze starter opakovane zapinal pred startem signalizaci s odpoctem, Jo letadlo uz neudrzel/hazel si ho sam/ odstartoval driv a starter ho poslal dolu.Pak dal protest, byl mu uznany a dostal opravu !!!
Neda se cekat na signal a pak teprve nechat rozpohybovat bezce,to muze byt taky 2-3 vteriny a to uz je hodne. Bude se riskovat jeste vic.
Myslim,, ze by se dalo uvazovat i o moznosti nekombinovat /sluch/signal a stopky/zrak/, ale zvukovym signalem odpocitavat dobu pred startem, taky se to na nejakvch zavodech pouzivalo/myslim, ze v Holici, ale nejsem si jisty/. Mam na mysli treba tri kratke tony a jeden dlouhy, na ktery by se mohlo uz startovat.Ukonceni pracaku pak 5-10ti kratsimi signaly a gongem, ktery byl uz po pracovnim case. Argumentace o zpozdeni zvuku na posledni startoviste se da v nasich podminkach, kdy se lita na max +- 6 startovist /finale na 8 leda na MCR/resit umistenim dvou repro na koncich, nebo jednoho uprostred startovist.
Jinak se taky hlasim jako postizenej opakovanim letu po “predcasnem” startu.Myslim, ze tech porefenych je vic,ale ti to neresili.
Nejde prece o to resit kazdy start, nebo pristani 2 cm nad zemi po pracaku, to pouhym okem nikdo nezjisti, ale potvrdit spravne rozhodnuti startera/casomerice/.
Muj zaver z vyse uvedeneho je , ze jsem pro kameru.Pravidla se kvuli tomu hned menit nemusi, vzpomente si -mistni uprava-. Zdravim vsechny.
Pátek 12.2.2010 20:51
2 m.v.: Dokážu si pak živě představit, jak budou ceši potom zmatkovat na mezinárodkách
.
Pátek 12.2.2010 19:15
2 Jirka L: Pred zacatkem pracovniho casu nebude zadny odpocet ani nic jineho. Starter jen oznami, ze se poleti a par sekund na to (pokazde jinak
) spusti pracovni cas. Ucel je presne ten, co pises, aby se nedal nacasovat odhoz modelu do signalu
Pátek 12.2.2010 19:01
Na MS nebo ME hlídají předčasný start a přelétání tři rozhodčí (hlavní a dva pomocný).Kamera se nepoužívá a ani o ní není zájem.
Problém s kamerou v ČR je velká zátěž pro pořadatele.Myslím si že je to zbytečné.
Pátek 12.2.2010 17:51
nejde o me starty a taky nechci nic menit.
Jde jen o dokumentaci to je cely.
S pravidlama to nema co delat. Ty zustanou stejny.
Rozhodovani at se necha na casomerici a pristani bude na kamere. A kdyz bude nekdo remcat tak kamera ukaze jak to je.
TO JE CELE!!! žadna zmena pravidel
Pátek 12.2.2010 15:19
A proč se musí něco měnit???Jde pouze o dva předčasné starty Martina.Stěžoval si snad ještě někdo jiný?Nechci nějak ,,rejpat” ale přijde mi to absurdní.
Pátek 12.2.2010 9:26
Taky si myslim,ze je nesmysl kvuli tomu menit pravidla. Snad se dokazeme domluvit.
Do Tynce vymyslime nejaky model a ten se vyzkousi.
Pak se bude resit dalsi.
Pred soutezi se rekne jak to bude a pokud budou vsichni souhlasit neni problem to takto uskutecnit.
Neni nutne kvuli tomu hned menit pravidla
Pátek 12.2.2010 9:06
Přispěl bych jenom tím, že upuštění od odpočítávání může být dvojsečné. Nevím přesně, jakým stylem si to představujete. Já jsem to pochopil tak, že nepoběží nic (čili ani hodiny, ani zvuková znamení) – to by byl asi dost problém trefovat správně odhoz modelu.
Pokud to ovšem myslíte tak, že na hodinách bude nula a signalizace bude pouze zvuková, jsem pro.
Čtvrtek 11.2.2010 21:33
2 Zdenek: Nemyslim, ze by se kvuli tomu musely upravovat pravidla. Tyhle dva duvody jsou v tomto pripade (ze se protest po kontrole kamery uzna) pouzitelne:
d) let nebyl hodnocen oficiálními časoměřiči,
e) jeho let byl narušen nebo ukončen neočekávanou událostí mimo jeho vliv.
Čtvrtek 11.2.2010 21:05
No jo, ale to už dejte návrh na změnu pravidel, protože mám pocit, že důvody pro opakování startu jsou vyjmenovány a tenhle mezi nimi není. Myslím si, že nejlepší bude upustit od odpočítávání a předčasný start nechat na časoměřiči. A bude všechno klidnější. Kč má pravdu, jde o desetiny, které se nakonec velmi snadno proměří. Ještě pozdní přistání, Letový čas končí skončením času pracovního. Dál by neměl časoměřič měřit. Či-li sleduje zvukový signál, v 10:00 mačká stopky a když je model ve vzduchu je to jasné, pokud model nepřistane správně v limitu.