Tak dnes v Rakovniku poprve letel tenhle ptacek : http://www.electro-team.net/Viking_elektro.htm Pri vaze 2,9kg byla stoupavost cca 38m/s !!!! Ascot bude mit totozny pohon a vahu do 2,7kg…..
Po hoooodne dlouhy dobe se zase tesim na letiste
AH:
Čtvrtek 4.3.2010 15:00
Zítra, t.j. v pátek 5.3. od 17 hod. Pod Skalkou v ČT výborová schůze.
M.R.:
Úterý 2.3.2010 16:50
pro AH.
Lojziku pekna prace
Mam dotaz, mas uz hotove propozice na MČR?
Bude se letat vice zakladnich kol?
Vzhledem k tomu ze je to mistrovsti tak by se mohlo dat alespon 8 jestli ne 10.
Vzhledem k tomu, ze je kolem 30 soutezicich tak je to zvladnutelne a perfektne si politame.
Petr L:
Úterý 2.3.2010 8:16
Pro AH
Ahoj Lojzo. Tak jsi “in natura” dokázal, že jsi pořád ještě modelář, ten tvůj Balastruccio je opravdu moc pěkný (holt i ten důchod má své výhody, je dost času..:o)
Řekl bych, že RCV2S není “legální” z jediného důvodu a to proto, že nikdo nezkusil tuto kategorii “zlegalizovat”.
Osobně jsem jedině pro, aby se toho někdo ujal. Už proto, že pak možná skončí v Podhořanech excesy typu “jednomu časoměřiči nejdou stopky, celá runda dolů a bude se opakovat pracovní čas”. Můžete hádat, jak na tom byl v dané rundě soutěžící z pořadatelského klubu a jak jeho nejvážnější soupeř (nápověda: jeden byl ve stratosféře, u druhého bylo jasné, že na max nedolétá)
Je pravda, že kat. RCH je zařazena do programu mládeže a zrovna moc jich to nelétá. Lumír Apeltauer pořádá MČR mládeže v RCH. Pravděpodobně to opravdu není moc atraktivní… Určitě si myslím, že kat. RCV2 speciál má možná nejblíže k RCV2 nebo F3J a to pro soutěžícího určitou atraktivitu /možná i adrenalin/ přináší.
Kat. RCV2 speciál pravděpodobně vnikla jako taková /truc/ soutěž a touhou udělat kategorii, kterou by si mohl zalétat každý a také každý měl šanci vyhrát. To se možná zatím daří… Jak je vidět tyto soutěže se začínají rozmáhat.
Další věc je tady, která mě překvapuje. Za tu dobu co se kat. RCV2 speciál létá se nepodařilo tuto kat. legalizovat. Aby se tato kategorie mohla zařadit do soutěží mládeže se musí přijmout nejdříve prozatímní pravidla a po roce se mohou přijmout jako pravidla národní. Určitě to pomůže rozšířit počty zájemců o termické létání RC větroňů. Možná se rozšíří potom i řady zájemců o kat. RCJ.
Potřeboval bych kontakt na trenéra, protože ten musí být účasten při vzniku nových /nebo legalizaci stávajících/ pravidel. Tady v této diskuzi jsem nenarazil na žádnou překážku, proč by se tato kat. nemohla létat jednou i oficiálně. Jsem zastáncem názoru, že každá skupina lidí, má mít možnost létat kategorii, která je pro ni zajímavá a jenom čas prověří, jestli to byla správná cesta. Děkuji všem za vaše názory…
KPP:
Pátek 26.2.2010 10:54
Franto, hele, já lítám tak blbě, že se mi občas zdá, že mi éro při vytažených klapkách zrychluje. Tak za to vezmu a nedolítnu. Stejně mě to pořád baví )))
Franta H:
Čtvrtek 25.2.2010 21:53
Vypadat snad mohou, většinou mají trup, křídlo, výškovku a směrovku, ale F3J se při přistání bez klapek chová oproti klasické V2 jako “samurajský meč” !!
Franta H:
Čtvrtek 25.2.2010 21:42
Pánové zdravím! Lítal někdo z Vás klasické V2? Asi ano. Zkoušel někdo z Vás s F3Jčkem přistát na bod bez klapek? Asi ne!!!
m.v.:
Středa 24.2.2010 16:37
2 KPP:
Ano, to je presne duvod vzniku V2 spec
Nechapu, proc maji nekteri zakorenenou predstavu ze model RC V2 musi byt usaty trikanal. V2 a F3J jsou souteze termickych vetronu. Podstata je stejna: let v termice a pristani na cil, pozadavky na model jsou temer stejne, takze i modely budou vypadat hodne podobne.
Jirka Loutocký:
Středa 24.2.2010 11:53
Jen taková poznámka na okraj…
Jinak než na gumicuku jsem snad v životě netrénoval. A to RCV2S nelétám (stejně tak ostatní lidi z Prostějova).
KPP:
Středa 24.2.2010 11:10
KPP
Jen na okraj k tomuto tématu. Nejsem si jistý, zda kategorie RCV2S vznikla výhradně pro podporu mládeže. Myslím si, že v některých klubech, kde v minolosti každý rok pravidelně pořádali soutěže RCV2, postupně přestalo bavit koukat na pár lidí co přijeli se speciály F3J a bylo rozhodnuto. Příkladem je Kladno, Slaný a poslední případ je Mělník, kde se loni naposledy létala soutěž RCV2. Letos už místo RCV2 pořádají RCV2S, neboť z pořádajícího klubu tam chlapi létají se staršími konstrukčními modely a historickými modely a už na posledních 2-3 soutěžích na některých bylo vidět, že se jim to moc nezamlouvá. Jo a z mládeže (co jsem viděl), tam větroně poletuje jeden klučik, syn modeláře.
PS: je to pouze můj postřeh a názor
Jenom taková malá poznámka. Osobně si vůbec nemyslím, že když stačí jednoduché éro, tak to přiláká mládež na závody. Mimo RCV2 Speciál existuje ještě kategorie RCH, kde stačí éro ještě podstatně jednodušší než na RCV2S a že by se to na soutěžích nějak extra hemžilo mladými piloty s vlastnoručně postaveným érem, tak to tedy ne.
Proti tomu u F3K, což je nesrovnatelně technicky i pilotně náročnější kategorie než RCH, je podíl kluků do 20-ti let dost velký.
Jak je to možné? Prostě F3K jsou mnohem akčnější a výrazně zábavnější než RCH nebo RCV2S. Kategorie pro mládež nepotřebuje být nenáročná, potřebuje být atraktivní.
Určitě ten, kdo chce vyhrávat, musí hodně trénovat, ale jde o ten jednoduchý model, který jsou mlaďáci schopný postavit a mohou trénovat na gumicuk sami a nikoho nepotřebují… Proto bych tuto kategorii doporučoval jako vhodnou pro začínající zájemce o soutěžní kategorie RC větroňů.
AH:
Úterý 23.2.2010 10:44
Jak říká MV ve V2 spec. může vyhrát “skoro každý”, ale i zde jsou specialisté se speciály (kompozit) se kterými jsem se sešel v Přibyslavi na RC V2 a létá jim to OK a přistání mají namakané. Takže kdo se tomu nevěnuje ….. . Je to stejné ve všech kategoriích.
Zdravím.
m.v.:
Pondělí 22.2.2010 23:10
Ano, na V2 spec opravdu muze vyhrat kazdy
Zdeněk Nespěchal:
Pondělí 22.2.2010 22:32
Pánové, tam panují poměry z dob před 20 roky, pohoda a klid a nezištné kamarádství. Tyhle problémy tam nikdo neřeší. Guma je jaká je, musíš si dát pozor, abys ji nepřetrhnul, ale je skoro jisté, že normální V2 v klidu vytáhne tak do 50 m, pak se musíš ukázat, co v tobě je. Tak to tam chodí,zkuste tam někdy přijet. Je faktem, že jsou tam 2 možná 3 nebo víc lidí, kteří to umí líp než ostatní, ale jinak tam má šanci skoro každý. Zd.
Petr L:
Pondělí 22.2.2010 19:00
V souvislosti s pravidly RCV2 spec. jenom praktická poznámka k tomu, co napsal JR. Na kombinaci gumy a typu modelu hodně záleží. Sám jsem iděl “sklapnout” konstrukčního větroně na gumicuku.
Jinak to pořadí startu, určené dopředu pořadatelem je trochu diskriminující. Jistě, pokud se startuje ze dvou startovišť, je to skoro jedno. Ale pokud by měla být akce typu MČR s větším počtem startovišť, pak ten, co bude startovat poslední, prakticky nebude mít možnost opakovaného startu v limitu pracovního času.
Ale třeba se pletu a není to důležité…
JR:
Pondělí 22.2.2010 16:27
Zdravim vsechny,
prosim poucte mne, cetl jsem pravisla RC V2 special, start gumicukem standartni RCV2 delky, t.j. 125m silonu a 25m gumy. Ale jak silny? V pravidlech se to neresi.To si muze kazdy poradatel vybrat? Je ohromny rozdil jestli bude napr. opredena prumer 6,8,10 nebo i vic mm, nebo jina ? To abych mel pro kazdyho poradatele a gumicuk jinej model. A nebo vozit vsechno co mam a nechal se prekvapit s cim se poradatel vytasi ???
Podle mého názoru nejde tak ani o to servo navíc, ale je to další technický problém při stavbě. Určitě je daleko jednodušší pro mladého modeláře stavět /hladké/ křídlo bez klapek, křidélek atd.… To je pro ně dost velký problém. Vím, že klapky /brzdy/pomohou při přistání, ale to už je zase o úroveň víš při nároku na stavbu modelu. Jednoduchý model budou muset kompenzovat o něco zručnější pilotáží při přistávání.
m.v.:
Sobota 20.2.2010 20:41
RC V2 special je z hlediska nakladu to nejlepsi volbou pro prvni soutezni kategorii. Jen je skoda, ze tam nejsou povolene brzdy, cena jednoho serva navic by nikoho nezruinovala a pilotazne by to bylo lepsi nez dvojkanal. Ale ti, co ty pravidla tvorili vedeli, proc to je takto
Pánové všechny Vás zdravím.
Nebylo by lepší přemýšlet o tom, aby vás bylo víc? Bylo by dobré mít nějakou kategorii, aby stavbu modelu zvládl středně zručný mladý modelář, aby při tréninkovém létání nikoho nepotřeboval. Pravidla by byla založena na termickém letu, přistání na čas, bodové hodnocení za přistání.
Na konferenci jsem o tom mluvil s Ivo Lžíčařem a ostatními delegáty LMK Třebová. Jako nejlepší mě připadá kategorie RCV2 speciál, má jenom 2 serva a startují to gumicukem. Takovou kategorii bychom mohli zařadit do programu mládeže a mohlo by se pořádat i MČR mládeže. Určitě by to byl dobrý počin a třeba by se našli časem i další zájemci o kategorii F3J. Jaký na to máte názor?
KPP:
Pátek 19.2.2010 14:16
Zdravím účastníky této parlamentní diskuse. Nechci se nijak zapojovat, ale myslím si, že pravidla jsou jasná a každý, kdo má zájem, chuť a možnosti zorganizovat soutěž F3J pro těch pár lidí co to v ČR létá, by měl být pánem na hřišti v rámci pravidel a svých možností. Pokud má na to kvalifikované lidi, tak ať to hlídá časoměřič, nebo startér nebo jiná osoba případně i ta kamera. Důležité je, aby bylo sděleno při zahájení soutěže, kdo za to odpovídá. Na domácích soutěžích se špička stejně hlídá navzájem a nic si nedaruje a v zahraničí, no tam se to často posuzuje podle jmen soutěžících jako krasobruslení ve Vancouveru. Myslím, že jen co sleze sníh a trochu vyschnou modelářské meze, tak se všichni na těch 4 soutěžích v pohodě domluvíme.
Miro Minařík SVK:
Úterý 16.2.2010 17:31
Zdarec chlapi!
Dovoľte mi zapojiť sa do diskusie aj zo zahraničia.
Čo sa týka vylepšení – kamera , posudzovanie štartu a pristátia je to veľmi zložitá problematika a ten kto lieta , organizuje súťaže , robí časomerača isto dobre vie, že nájsť kompromis medzi požiadavkami pilotov , organizátormi a pravidlami
je veľmi náročná úloha.
Osobne si myslím, že vytvárať národné pravidlá je sísíce čiastočne dobré hlavne pre nás starších, no treba si uvedomiť, že medzinárodné súťaže aj mamajstrostvá sa lietajú podľa pravidiel FAI kde sú jednoznačne dané požaiadavky na posudzovanie
pristátí, meranie atď..
Aby sme si náhodou na národné pravidlá nezvykli až tak,že na medzinárodnej súťaži zabudneme podľa čoho lietame.
Zdravím Miro
M.R.:
Úterý 16.2.2010 11:19
pro Jirku K.
A proto sem chtel navrhnout kamery.
Ale bohuzel to neni v pravidlech tak mam smulu.
Hold co neni v pravidlech se u nas udelat nemuze, jak to tak vypada
Pro A.H.
Samozrejmne sem pro diskusi ktera nekam povede,
a je mi jasny ze navijaky budou na mne.
Ale po tom jak dopadla stupidni kamera, kde vubec neslo o upravu pravidel. A nakonec ste zrusili nesmyslne odpocty.
Tak se mi do toho zatim moc nechce.
Pokud mate nejake navrhy v Tynci mi je date ja si to projdu a pak budeme resit dalsi.
JK:
Úterý 16.2.2010 11:00
Zdravím všechny diskutující. Byl jsem teď trochu mimo. Až teď jsem se dostal k přečtení tří stránek diskuze na dané téma. Celkově se mi zdá, že se vše řeší proto že MR měl v Lanškrouně dva předčastné starty a nesouhlasil s rozhodnutím člověka, který o tom rozhodoval. Použití kamery jsem řešil jednou na Slovensku, kdy bylo ohlášeno? že Tomáš přelétal. Z kamery to ale nebylo vůbec jasné (zvuk vs obraz vs rychlost přehrávky) až když se to přehrálo do PC ( nafázovalo – zpomalilo) tak se teprve došlo k výsledku. Tím chci říct, že to zase není tak jednoduché a řešení vzniklé situace může trvat pěkně dlouho. Není tedy lepší akceptovat rozhodnutí pořadatele, který je k tomu určen?
Určitě jste si všimli, že na soutěžích kde o tom rozhodují časoměřiči k těmto věcem nedochází. Ale určitě jste si všimli kolik tam je předčastných startů, ale hlavně pozdních přistání. Pak říkáme jaká to byla pouťovka. Je to asi tak, že časoměřiči nestojí za to se dohadovat se soutěžícím.
Zrušení odpočítávání startu by asi problém předčastných startů vyřešilo, ale asi by to byl krok zpátky. Je pravda, že pravidla nic takového nepřikazují a tak je to na pořadateli. A jsme zase na začátku, stačí akceptovat rozhodnutí pořadatele který je k tomu určen.
Závěrem: 1. kolikrát jsem byl naštvanej, že rozhodnutí pořadatele bylo špatný (nepřelítal jsem,neměl jsem předčastný start). 1. kolikrát jsem byl naštvanej, že někdo přelétal nebo měl předčastný start a v pohodě mu to prošlo. To za druhý bylo asi víckrát.
kč:
Úterý 16.2.2010 10:32
Údaje jsou ze startovních karet,( které mám v krabici) a jejich přepisů k počítači.
Přelétání je zaznamenáno přesně.
Uvítal bych raději nápady jak pořadateli zjednodušit přípravu i vlastní soutěž,… aby nebylo třeba jezdit pro body jen za hranice.
Úterý 9.3.2010 19:46
Členská schůze je 10.4. 2010 v sobotu.
Čtvrtek 4.3.2010 20:43
Tak dnes v Rakovniku poprve letel tenhle ptacek : http://www.electro-team.net/Viking_elektro.htm Pri vaze 2,9kg byla stoupavost cca 38m/s !!!! Ascot bude mit totozny pohon a vahu do 2,7kg…..
Po hoooodne dlouhy dobe se zase tesim na letiste
Čtvrtek 4.3.2010 15:00
Zítra, t.j. v pátek 5.3. od 17 hod. Pod Skalkou v ČT výborová schůze.
Úterý 2.3.2010 16:50
pro AH.
Lojziku pekna prace
Mam dotaz, mas uz hotove propozice na MČR?
Bude se letat vice zakladnich kol?
Vzhledem k tomu ze je to mistrovsti tak by se mohlo dat alespon 8 jestli ne 10.
Vzhledem k tomu, ze je kolem 30 soutezicich tak je to zvladnutelne a perfektne si politame.
Úterý 2.3.2010 8:16
Pro AH
Ahoj Lojzo. Tak jsi “in natura” dokázal, že jsi pořád ještě modelář, ten tvůj Balastruccio je opravdu moc pěkný (holt i ten důchod má své výhody, je dost času..:o)
Pátek 26.2.2010 14:10
Řekl bych, že RCV2S není “legální” z jediného důvodu a to proto, že nikdo nezkusil tuto kategorii “zlegalizovat”.
Osobně jsem jedině pro, aby se toho někdo ujal. Už proto, že pak možná skončí v Podhořanech excesy typu “jednomu časoměřiči nejdou stopky, celá runda dolů a bude se opakovat pracovní čas”. Můžete hádat, jak na tom byl v dané rundě soutěžící z pořadatelského klubu a jak jeho nejvážnější soupeř (nápověda: jeden byl ve stratosféře, u druhého bylo jasné, že na max nedolétá)
Pátek 26.2.2010 12:26
Je pravda, že kat. RCH je zařazena do programu mládeže a zrovna moc jich to nelétá. Lumír Apeltauer pořádá MČR mládeže v RCH. Pravděpodobně to opravdu není moc atraktivní… Určitě si myslím, že kat. RCV2 speciál má možná nejblíže k RCV2 nebo F3J a to pro soutěžícího určitou atraktivitu /možná i adrenalin/ přináší.
Kat. RCV2 speciál pravděpodobně vnikla jako taková /truc/ soutěž a touhou udělat kategorii, kterou by si mohl zalétat každý a také každý měl šanci vyhrát. To se možná zatím daří… Jak je vidět tyto soutěže se začínají rozmáhat.
Další věc je tady, která mě překvapuje. Za tu dobu co se kat. RCV2 speciál létá se nepodařilo tuto kat. legalizovat. Aby se tato kategorie mohla zařadit do soutěží mládeže se musí přijmout nejdříve prozatímní pravidla a po roce se mohou přijmout jako pravidla národní. Určitě to pomůže rozšířit počty zájemců o termické létání RC větroňů. Možná se rozšíří potom i řady zájemců o kat. RCJ.
Potřeboval bych kontakt na trenéra, protože ten musí být účasten při vzniku nových /nebo legalizaci stávajících/ pravidel. Tady v této diskuzi jsem nenarazil na žádnou překážku, proč by se tato kat. nemohla létat jednou i oficiálně. Jsem zastáncem názoru, že každá skupina lidí, má mít možnost létat kategorii, která je pro ni zajímavá a jenom čas prověří, jestli to byla správná cesta. Děkuji všem za vaše názory…
Pátek 26.2.2010 10:54
Franto, hele, já lítám tak blbě, že se mi občas zdá, že mi éro při vytažených klapkách zrychluje. Tak za to vezmu a nedolítnu. Stejně mě to pořád baví
)))
Čtvrtek 25.2.2010 21:53
Vypadat snad mohou, většinou mají trup, křídlo, výškovku a směrovku, ale F3J se při přistání bez klapek chová oproti klasické V2 jako “samurajský meč” !!
Čtvrtek 25.2.2010 21:42
Pánové zdravím! Lítal někdo z Vás klasické V2? Asi ano. Zkoušel někdo z Vás s F3Jčkem přistát na bod bez klapek? Asi ne!!!
Středa 24.2.2010 16:37
2 KPP:
Ano, to je presne duvod vzniku V2 spec
Nechapu, proc maji nekteri zakorenenou predstavu ze model RC V2 musi byt usaty trikanal. V2 a F3J jsou souteze termickych vetronu. Podstata je stejna: let v termice a pristani na cil, pozadavky na model jsou temer stejne, takze i modely budou vypadat hodne podobne.
Středa 24.2.2010 11:53
Jen taková poznámka na okraj…
Jinak než na gumicuku jsem snad v životě netrénoval. A to RCV2S nelétám (stejně tak ostatní lidi z Prostějova).
Středa 24.2.2010 11:10
KPP
Jen na okraj k tomuto tématu. Nejsem si jistý, zda kategorie RCV2S vznikla výhradně pro podporu mládeže. Myslím si, že v některých klubech, kde v minolosti každý rok pravidelně pořádali soutěže RCV2, postupně přestalo bavit koukat na pár lidí co přijeli se speciály F3J a bylo rozhodnuto. Příkladem je Kladno, Slaný a poslední případ je Mělník, kde se loni naposledy létala soutěž RCV2. Letos už místo RCV2 pořádají RCV2S, neboť z pořádajícího klubu tam chlapi létají se staršími konstrukčními modely a historickými modely a už na posledních 2-3 soutěžích na některých bylo vidět, že se jim to moc nezamlouvá. Jo a z mládeže (co jsem viděl), tam větroně poletuje jeden klučik, syn modeláře.
PS: je to pouze můj postřeh a názor
Středa 24.2.2010 8:32
Jenom taková malá poznámka. Osobně si vůbec nemyslím, že když stačí jednoduché éro, tak to přiláká mládež na závody. Mimo RCV2 Speciál existuje ještě kategorie RCH, kde stačí éro ještě podstatně jednodušší než na RCV2S a že by se to na soutěžích nějak extra hemžilo mladými piloty s vlastnoručně postaveným érem, tak to tedy ne.
Proti tomu u F3K, což je nesrovnatelně technicky i pilotně náročnější kategorie než RCH, je podíl kluků do 20-ti let dost velký.
Jak je to možné? Prostě F3K jsou mnohem akčnější a výrazně zábavnější než RCH nebo RCV2S. Kategorie pro mládež nepotřebuje být nenáročná, potřebuje být atraktivní.
Úterý 23.2.2010 22:30
Určitě ten, kdo chce vyhrávat, musí hodně trénovat, ale jde o ten jednoduchý model, který jsou mlaďáci schopný postavit a mohou trénovat na gumicuk sami a nikoho nepotřebují… Proto bych tuto kategorii doporučoval jako vhodnou pro začínající zájemce o soutěžní kategorie RC větroňů.
Úterý 23.2.2010 10:44
Jak říká MV ve V2 spec. může vyhrát “skoro každý”, ale i zde jsou specialisté se speciály (kompozit) se kterými jsem se sešel v Přibyslavi na RC V2 a létá jim to OK a přistání mají namakané. Takže kdo se tomu nevěnuje ….. . Je to stejné ve všech kategoriích.
Zdravím.
Pondělí 22.2.2010 23:10
Ano, na V2 spec opravdu muze vyhrat kazdy
Pondělí 22.2.2010 22:32
Pánové, tam panují poměry z dob před 20 roky, pohoda a klid a nezištné kamarádství. Tyhle problémy tam nikdo neřeší. Guma je jaká je, musíš si dát pozor, abys ji nepřetrhnul, ale je skoro jisté, že normální V2 v klidu vytáhne tak do 50 m, pak se musíš ukázat, co v tobě je. Tak to tam chodí,zkuste tam někdy přijet. Je faktem, že jsou tam 2 možná 3 nebo víc lidí, kteří to umí líp než ostatní, ale jinak tam má šanci skoro každý. Zd.
Pondělí 22.2.2010 19:00
V souvislosti s pravidly RCV2 spec. jenom praktická poznámka k tomu, co napsal JR. Na kombinaci gumy a typu modelu hodně záleží. Sám jsem iděl “sklapnout” konstrukčního větroně na gumicuku.
Jinak to pořadí startu, určené dopředu pořadatelem je trochu diskriminující. Jistě, pokud se startuje ze dvou startovišť, je to skoro jedno. Ale pokud by měla být akce typu MČR s větším počtem startovišť, pak ten, co bude startovat poslední, prakticky nebude mít možnost opakovaného startu v limitu pracovního času.
Ale třeba se pletu a není to důležité…
Pondělí 22.2.2010 16:27
Zdravim vsechny,
prosim poucte mne, cetl jsem pravisla RC V2 special, start gumicukem standartni RCV2 delky, t.j. 125m silonu a 25m gumy. Ale jak silny? V pravidlech se to neresi.To si muze kazdy poradatel vybrat? Je ohromny rozdil jestli bude napr. opredena prumer 6,8,10 nebo i vic mm, nebo jina ? To abych mel pro kazdyho poradatele a gumicuk jinej model. A nebo vozit vsechno co mam a nechal se prekvapit s cim se poradatel vytasi ???
Neděle 21.2.2010 21:18
Ahoj Ivo,
Pravidla najdeš tady: http://www.modelklub-chot.ic.cz/pravidla.htm .
Neděle 21.2.2010 16:32
Pošlete mi někdo prosím pravidla “RC V2 speciál” Díky Ivo
Sobota 20.2.2010 22:58
Podle mého názoru nejde tak ani o to servo navíc, ale je to další technický problém při stavbě. Určitě je daleko jednodušší pro mladého modeláře stavět /hladké/ křídlo bez klapek, křidélek atd.… To je pro ně dost velký problém. Vím, že klapky /brzdy/pomohou při přistání, ale to už je zase o úroveň víš při nároku na stavbu modelu. Jednoduchý model budou muset kompenzovat o něco zručnější pilotáží při přistávání.
Sobota 20.2.2010 20:41
RC V2 special je z hlediska nakladu to nejlepsi volbou pro prvni soutezni kategorii. Jen je skoda, ze tam nejsou povolene brzdy, cena jednoho serva navic by nikoho nezruinovala a pilotazne by to bylo lepsi nez dvojkanal. Ale ti, co ty pravidla tvorili vedeli, proc to je takto
Sobota 20.2.2010 15:30
Pánové všechny Vás zdravím.
Nebylo by lepší přemýšlet o tom, aby vás bylo víc? Bylo by dobré mít nějakou kategorii, aby stavbu modelu zvládl středně zručný mladý modelář, aby při tréninkovém létání nikoho nepotřeboval. Pravidla by byla založena na termickém letu, přistání na čas, bodové hodnocení za přistání.
Na konferenci jsem o tom mluvil s Ivo Lžíčařem a ostatními delegáty LMK Třebová. Jako nejlepší mě připadá kategorie RCV2 speciál, má jenom 2 serva a startují to gumicukem. Takovou kategorii bychom mohli zařadit do programu mládeže a mohlo by se pořádat i MČR mládeže. Určitě by to byl dobrý počin a třeba by se našli časem i další zájemci o kategorii F3J. Jaký na to máte názor?
Pátek 19.2.2010 14:16
Zdravím účastníky této parlamentní diskuse. Nechci se nijak zapojovat, ale myslím si, že pravidla jsou jasná a každý, kdo má zájem, chuť a možnosti zorganizovat soutěž F3J pro těch pár lidí co to v ČR létá, by měl být pánem na hřišti v rámci pravidel a svých možností. Pokud má na to kvalifikované lidi, tak ať to hlídá časoměřič, nebo startér nebo jiná osoba případně i ta kamera. Důležité je, aby bylo sděleno při zahájení soutěže, kdo za to odpovídá. Na domácích soutěžích se špička stejně hlídá navzájem a nic si nedaruje a v zahraničí, no tam se to často posuzuje podle jmen soutěžících jako krasobruslení ve Vancouveru. Myslím, že jen co sleze sníh a trochu vyschnou modelářské meze, tak se všichni na těch 4 soutěžích v pohodě domluvíme.
Úterý 16.2.2010 17:31
Zdarec chlapi!
Dovoľte mi zapojiť sa do diskusie aj zo zahraničia.
Čo sa týka vylepšení – kamera , posudzovanie štartu a pristátia je to veľmi zložitá problematika a ten kto lieta , organizuje súťaže , robí časomerača isto dobre vie, že nájsť kompromis medzi požiadavkami pilotov , organizátormi a pravidlami
je veľmi náročná úloha.
Osobne si myslím, že vytvárať národné pravidlá je sísíce čiastočne dobré hlavne pre nás starších, no treba si uvedomiť, že medzinárodné súťaže aj mamajstrostvá sa lietajú podľa pravidiel FAI kde sú jednoznačne dané požaiadavky na posudzovanie
pristátí, meranie atď..
Aby sme si náhodou na národné pravidlá nezvykli až tak,že na medzinárodnej súťaži zabudneme podľa čoho lietame.
Zdravím Miro
Úterý 16.2.2010 11:19
pro Jirku K.
A proto sem chtel navrhnout kamery.
Ale bohuzel to neni v pravidlech tak mam smulu.
Hold co neni v pravidlech se u nas udelat nemuze, jak to tak vypada
Pro A.H.
Samozrejmne sem pro diskusi ktera nekam povede,
a je mi jasny ze navijaky budou na mne.
Ale po tom jak dopadla stupidni kamera, kde vubec neslo o upravu pravidel. A nakonec ste zrusili nesmyslne odpocty.
Tak se mi do toho zatim moc nechce.
Pokud mate nejake navrhy v Tynci mi je date ja si to projdu a pak budeme resit dalsi.
Úterý 16.2.2010 11:00
Zdravím všechny diskutující. Byl jsem teď trochu mimo. Až teď jsem se dostal k přečtení tří stránek diskuze na dané téma. Celkově se mi zdá, že se vše řeší proto že MR měl v Lanškrouně dva předčastné starty a nesouhlasil s rozhodnutím člověka, který o tom rozhodoval. Použití kamery jsem řešil jednou na Slovensku, kdy bylo ohlášeno? že Tomáš přelétal. Z kamery to ale nebylo vůbec jasné (zvuk vs obraz vs rychlost přehrávky) až když se to přehrálo do PC ( nafázovalo – zpomalilo) tak se teprve došlo k výsledku. Tím chci říct, že to zase není tak jednoduché a řešení vzniklé situace může trvat pěkně dlouho. Není tedy lepší akceptovat rozhodnutí pořadatele, který je k tomu určen?
Určitě jste si všimli, že na soutěžích kde o tom rozhodují časoměřiči k těmto věcem nedochází. Ale určitě jste si všimli kolik tam je předčastných startů, ale hlavně pozdních přistání. Pak říkáme jaká to byla pouťovka. Je to asi tak, že časoměřiči nestojí za to se dohadovat se soutěžícím.
Zrušení odpočítávání startu by asi problém předčastných startů vyřešilo, ale asi by to byl krok zpátky. Je pravda, že pravidla nic takového nepřikazují a tak je to na pořadateli. A jsme zase na začátku, stačí akceptovat rozhodnutí pořadatele který je k tomu určen.
Závěrem: 1. kolikrát jsem byl naštvanej, že rozhodnutí pořadatele bylo špatný (nepřelítal jsem,neměl jsem předčastný start). 1. kolikrát jsem byl naštvanej, že někdo přelétal nebo měl předčastný start a v pohodě mu to prošlo. To za druhý bylo asi víckrát.
Úterý 16.2.2010 10:32
Údaje jsou ze startovních karet,( které mám v krabici) a jejich přepisů k počítači.
Přelétání je zaznamenáno přesně.
Uvítal bych raději nápady jak pořadateli zjednodušit přípravu i vlastní soutěž,… aby nebylo třeba jezdit pro body jen za hranice.