Diskuse

Úterý
21.4.2009
Zpět
  • M.R.:

    Zdravím lidi,

    Prosím všechny kteří 100% vědí že pojedou do Toužimy ať mi daji vědět sem nebo na email.
    Potřebuju vědět kolik pojede lidi aby jsme byli schopni letet finale alespon v sesti lidech.

    Dekuji

    P.S Předejte si tuto zpravu mezi sebou i do dalších klubů, ať se to dozví co nejvíce lidí.

  • Petr Š.:

    A nebo do Bohuňovic na slet?

  • Franta H:

    Přijedete o následujícím víkendu do Trnávky ?

  • m.v.:

    http://www.pina.cz/2010/06/17/fpv-letani-v-termice-se-supy-hnedymi-v-hd/

  • Jirka K.:

    Jo,jo už jsme se domlouvali a chceme jet. Snad vyjde počasí.

  • Zdeněk Nespěchal:

    Pojedeme v sobotu do Vysokova, abychom účastí podpořili pořadatele na Náchodsku? Zd.

  • AH:

    Zdravím. Pomalu se blíží MR F3J, ti co chtějí přijet mohou začít posílat přihlášky, ať máme přehled o počtech účastníků (závodníků). Propozice jsou na hlavní stránce.

  • Zdeněk Nespěchal:

    Na V2 stále ještě jezdím a za celé roky jsem nezaznamenal, že by si někdo na kriteria pro žebříček stěžoval. Z toho se dá soudit, že panuje obecná spokojenost. Nemyslím si, že je vhodné měnit to, co téměř všem, zdá se, že až na jednoho, vyhovuje.
    Musím poznamenat ještě jednu věc. Michal, ač je někdy protivný, domýšlí věci dost do důsledků, i proto, je vhodné nechat vše, jak je. Zd.

  • AH:

    Jak pozoruji v diskuzi, bude asi nejlepší si zajet na tři soutěže kde nás bude pět a tam vyhrát a budu nej…. .
    Nejlepší řešení je to stávající od Michala. Zohledňuje počet kol a počasí, to hrálo vždy v RC V2 podstatnou roli.
    Zdravím všechny příznivce tichého bezmotorového letu (nepočítám motor u navijáku)a vyhlašuji anketu: Na kterých závodech se létalo přesně podle asi desetistránkových pravidel RC V2 platných od r. 2010???
    Pokud někde ano tak se ozvěte!!!

  • Pavel H:

    Pro P.C.: Z tveho pohledu je tu spravedliva RC-VN. Proc menit pravidla pro V2? A proc tato zmena vychazi od nekoho kdo leta V2 sporadicky a ne od nekoho kdo lita pravidelne? Asi proto, ze v tomto co pises ti co letaji problem nevidi. A myslis si ze zmenou tohoto hodnoceni se neco zmeni na prvnich mistech v zebricku :-) (Mozna se zvetsi sance, ze se tam dostanou i ti co to moc neumi).

  • P.C.:

    Vážení, předložil jsem svůj návrh trenérovi k diskusi, neboť se domnívám, že když náhodou “” vyhraji soutěž”" kde bude psí-blbé počasí, bude se létat na sedm kol, bude nás tam tisíc, ale díky právě tomuto blbému počasí, dostanu podle stávajícího přepočtu, jenom třeba 889 bodů do žebříčku. Je to nespravedlivé? Proti tomu, když za týden při pěkném počasí, za čtyři kola, při účasti osmi soutěžících, vítěz získá klidně 988 bodů do žebříčku, jenom proto, že to nosilo.
    Položte si otázku. Je to OK když za soutěž kde pobiju 999 soutěžící dostanu 899 bodů a za soutěž, kde pobiju 7 soutěžících dostanu 988? Uvědomte si, že jsou to body jenom do žebříčku.
    To že to nosilo již vyjadřují body za jednotlivé lety a pak jejich součet a z toho sestavené pořadí.
    V žádném případě a již od začátku osobně rozlišuji způsob létání RC V2 a F3J, kdy tvrdím, že se jedná o odlišné způsoby soutěžení. Jednou bojuji s časem za daných podmínek (RC V2) a jednou se soupeři ve skupině (F3J). Tuto odlišnost ale vyjadřují dosažené hodnotové výsledky za soutěž. V žádném případě nemám v úmyslu sbližovat nebo sjednotit tyto kategorie ale domníváme se, že hodnocení žebříčku není zrovna objektivní jak jsem uvedl shora, neboť body do žebříčku jsou již jiné hodnocení než výsledek soutěže.
    Přepočítaní bodů do žebříčku a jejich hodnota je jenom ocenění dosaženého výsledku jednotlivce.To jako v tom běhu na 100m, vítěz SP v Římě poběží za 14,2sek a dostane plné body do SP , jako vítěz SP v Londýně nebo v Oslu, kde poběží v jiných časech,třeba 9,89 ale budou se jim do SP počítat body za vítězství.

  • Petr L:

    Petr L
    Jako jeden z těch, kteří jezdí na poměrně dost soutěží V2, souhlasím s argumenty Michala Vágnera.

  • Franta H:

    Pánové proboha pozor ! Nepozorovaně a plíživě se blížíme k okamžiku, kdy soutěž V2 od soutěže F3J bude možné poznat pouze z názvu kategorie soutěže. A to snad nikdo nechce !!!!!!

  • m.v.:

    2 Martin R: Ber to prosim jako muj protiargument k Navrhu Petra C. Pokud to chces poslat “oficialne” mejlem, tak neni problem.

  • m.v.:

    2 Petr C:

    K tomuhle zpusobu pocitani vysledku do zebricku me vedly nasledujici duvody:

    1) Podle “starych” pravidel se do zebricku pocital “absolutni” vysledek v dosazenych bodech. Chtel jsem tenhle koncept zachovat.

    2) Vitezstvi v behu na 100m za cas 14:85 bude mit asi mensi sportovni hodnotu nez za cas 9:50 :-) A ve V2 to je stejne, davat 1000b za vysledek -3 a -45 (byt jsou oba vitezne) mi neprijde jako spravedlive. Na V2 se leta “proti pocasi” a zavodu, kde by vitez (prvnich 5) nenaletal plny cas (? x 7minut) je minimum. Ostatni je na pristani a to je pocasim ovlivneno daleko mene. Z toho plyne jasna motivace (jak uz napsal spravne AH): jezdit na co nejlensi “poutovky”, kde tech 1000b bude skoro zadarmo. A to podle me neni dobre.

    3)Pisete: “Aby oba soutěžící získali stejně bodů do žebříčku musí oba nalétat v průměru na kolo stejně s tím, že ten co poletí na 6kol to má o 2 kola horší.” Pokud se leta vice kol, tak je vetsi sance, ze se soutezici dopusti nejake chyby. Bohuzel uz nezminujete, ze se vzrustajicim poctem kol se chyba 1s v rozpoctu na pristani projevi v celkovem vysledku (prepocitanem) umerne mene :-) Pro porovnani vysledek -1 pri 3 a 6 zapocitanych kolech: 999,359 proti 999,679 :-) Tenhle pomer ale bude i ve Vasem navrhu. Pokud budou mit oba
    prumerny vysledek z kazdeho letu 519b tak budou mit i stejny prepocitany vysledek, a to je v poradku.

    Pisete: “- v každém případě je soutěžící porovnávám pouze a jenom k absolutnímu možnému maximu a není zde porovnání mezi jednotlivými soutěžícími ve vztahu k vítězi soutěže”
    Diky tomuto systemu je mozne porovnat vysledky VSECH soutezicich najednou, bez ohledu na pocet soutezicich a hodnotu vysledku viteze souteze. VSICHNI jsou srovnavani s “panem dokonalym”, ktery pokazde zaleti 520b a prijede na kazdou
    soutez :-)

    Co z toho plyne: V pripade Vaseho navrhu jezdit hlavne na co nejmene obsazovane zavody (ktere opravdu neni problem v kalendari predem tipovat).
    Cim vice se budeme snazit sjednotit hodnoceni RC V2 a F3J tim mensi budou duvody k exsistenci RC V2. V2 maji jiny pristup k hodnoceni, trochu jine priority pri souteznim letu. Jejich system je lety provereny a zazity a svoji upravou jsem se snazil ho co nejmene narusit. Proto si myslim, ze by stavajici pravidla mela v techto pasazich zustat beze zmeny.

    Michal Vágner

  • AH:

    Zdravím Petra Cejnara a mám malou připomínku k jeho návrhu výpočtu bodů do žebříčku v kat. RCV2. Pokud by se používal jeho způsob výpočtu, osobně budu jezdit na soutěže kde budu mít reálný předpoklad na vítězství nebo velmi dobré umístění. Takové soutěže se dají také vybrat v kalendáři.

  • P.C.:

    Protože je Vás hodně co létáte RCV2 tak si dovoluji zveřejnit na Vašich stránkách můj návrh co jsem zaslal trenérovi ke zvážení jako změnu v RCV2 pro hodnocení do žebříčku.

    “Vážený pane trenére

    dovoluji si obrátit se na tebe z pozice člena SMČR a vznésti dotaz nad správností výpočtu bodů do žebříčku v kategorii RCV2.
    Následně uvádím přesné znění výpočtu bodů, které získají soutěžící do žebříčku podle stávajících pravidel:

    g) Do žebříčku se započítá výsledek (zaokrouhlený na jedno desetinné místo) vypočítaný podle vzorce
    výsledek soutěžícího x (krát) 1000
    výsledek soutěžícího pro žebříček = ———————————————
    počet započítaných kol x (krát) 520
    Příklad: 6 odlétaných kol,5 započítaných, výsledek soutěžícího 2588b. (2588/(5*520))*1000= 995,4 b

    Domnívám se, že tento způsob výpočtu je chybně formulován neboť
    - neeliminuje rozdílnost počtu odlétaných kol na různých soutěžích neboť – když odlétáte na soutěži 4 kola dělíte výsledkem 4 x 520= 2080 a tam kde odlétají 6kol výsledkem 3120. Aby oba soutěžící získali stejně bodů do žebříčku musí oba nalétat v průměru na kolo stejně s tím, že ten co poletí na 6kol to má o 2 kola horší.
    - neeliminuje vliv počasí – při horších povětrnostních podmínkách mohou být dosažené časy v jednotlivých kolech horší (třeba jen 80%maxima)než časy za dobrého počasí. Z toho pak vyplyne, že konečný výsledek dvou soutěží při stejném počtu kol může být diametrálně rozdíl.
    Vítěz soutěže při špatném počasí získá v součtu za 4 lety např. 1920/4×520*1000=923bodů.
    Vítěz soutěže při dobrém počasí získá v součtu za 4 lety např. 2060/4×520*1000=990bodů.
    - uvedený vzorec zvyšuje náročnost soutěže se vzrůstajícím počtem kol a snižuje možnost získání stejného počtu bodů, byť se více létá
    - v každém případě je soutěžící porovnávám pouze a jenom k absolutnímu možnému maximu a není zde porovnání mezi jednotlivými soutěžícími ve vztahu k vítězi soutěže
    - jak je již shora uvedeno, tento výpočet nezohledňuje povětrnostní podmínky panující v průběhu soutěže a které ovlivní dosažené výsledky.

    Co z toho vyplyne?
    · Jezdit na soutěž , nebo ji organizovat, jen když bude hezké počasí. To je předpoklad, že dosáhnu nejlepšího času a nejvíce bodů ve vztahu k maximu.
    · Jezdit na soutěž, nebo ji organizovat kde se bude létat co nejméně kol ( No 4 min). Tak je bod za nejvyšší hodnotu.

    Podle mého názoru by bylo vhodnější zvolit způsob užívaný v jiných kategoriích (F3J,F3B)
    kdy vítěz získává 1000 (100) bodů a ostatní jsou porovnáváni k jeho výsledku.
    To je podle vzorce:
    výsledek soutěžícího x 1000
    výsledek soutěžícího do žebříčku ————————————-
    výsledek vítěze soutěže

    Tento způsob stanovení bodů do žebříčku odstraňuje rozdílnost počtu kol v různých soutěžích, body použité za základ pro výpočet nejsou ovlivněny stávajícími povětrnostními podmínkami a získané body vyjadřují úroveň získaných bodů k vítězi soutěže za daných podmínek.
    Předkládám ti proto tento návrh, aby jsi jej jako změnu zvážil a uplatnil v návrhu změn pravidel pro rok 2011 v kategorii RC V2.

    S pozdravem
    Ing. Petr Cejnar 2.6.2010 “

  • Ivo Lžičař:

    výsledky z Jehnědí RC V2 jsou v sekci soutěže

  • Jirka K.:

    Počasí ani předpověď na víkend,nejsou úplně nejlepší. Pro všechny kdo přijedou na soutěž RC-V2 do Jehnědí a mají v plánu stanovat, je možnost přespat v klubovně. Vemte si tedy něco pod sebe a spacák.Nezapomeňte gumáky a dobrou náladu.

  • Jirka K.:

    Blíží se naše soutěž RC-V2 v Jehnědí. Prosím všechny kdo se chtějí zúčastnit, aby mi co nejdříve poslali přihlášku. Díky.

  • kč:

    m.v. píšeš o řešení povolit naviják do F3J … malá zkušenost, přes zimu na jedné soutěži jsme lítali rundy po 5 a při prvních startech praskly 4 šňůry. Následovala 20 minutová usilovná práce na silonech než bylo možné pustit další rundu. Pochybuji, že si každý bude vozit rezervní naviják aby nezdržoval. Nehledě na to, že kvalitní start uděláš jen na slabém silonu … 1,3 je moc a pod 1,2 je to s modelem o rozpětí 3,7m opravdu loterie. Snahou po vyšších výkonech snižování průměrů přijde časem samo a druhý naviják s “jistým” silonem bude nutností. Došli k tomu v F3B a hezky pomalu k tomu dojdeme i v RCV2 a RCVN. Pohoda bude draze vykoupená. Podle mě el. naviják problém F3j neřeší.

  • AH:

    Zdravím příznivce F3J a RCV2. Souhlasím s P.K. proč by se v neděli nemohly létat kola tři!! Ve schválených propozicích na MR F3J máme 8 základních kol a 3 finálová. Pokud bude počasí ? tak si všichni můžou zalétat do sytosti. Jelikož to je MR s mezinárodní účastí očekáváme účast i našich kolegů ze zahraničí. V “kráteru”, jak naše letiště kdysi nazval Petr L. se jim určitě bude líbit. Já nevidím žádný rozdíl mezi letištěm v Poříčí a u nás.

  • Petr L:

    Ahoj
    Jestli můžu, jeden subjektivní postřeh na téma elektroverze F3J.
    Už nějakou dobu sledujeme dění kolem této varianty a pocity jsou poněkud rozporuplné. Začalo to celkem logickou snahou eliminovat potřebu startu pomocí jakéhokoliv vleku a startovní fázi uskutečnit pomocí elektropohonu. Ještě se tato kategorie ani nestačila trochu zažít a už to sklouzlo k extrému, tedy maximálně výkonnému pohonu (a za odpovídající horentní ceny) se snahou minimalizovat dobu startu. Po jasném zjištění, že se jedná o slepou uličku, následoval další logický krok – výškový spínač s rámcovým omezením výšky a doby startu. Po asi dvouletých porodních bolestech se sloveské skupině kolem Palo Lišháka podařilo tuto věc realizovat a soutěžně ověřit. Řeklo by se hurá, nová perspektivní kategorie je na světě. Ale odezva? Velmi vlažná, u nás prakticky nulová. Ti, kteří se už v předchozí době dali cestou elekter se zuby nehty drží stávajícch kategorií ( a ani v nich se nejsou schopni mnohdy domluvit na úpravách a zobjektivnění pravidel). A taky zde platí, že s elektroverzí se lítá přece jenom trochu jinak a časté přechody mezi čistou bezmotorovou verzí a elektroverzí pilotním návykům neprospívají (zeptejte se Zdenka Vojkůvky). Pořizovat si elektrovarzi proto, abych si jednou za rok jel zkusit neoficiální soutěž na Slovensko, to zatím není smysluplné. Tak si sám kladu otázku, jestli masovější prosazení elektro F3J s výškovým spínačem je otázkou času a nebo zůstane v kategorii živoření, na okraji zájmu. Tudíž si vůbec nejsem jistý, jestli to v budoucnu může být odpověď na bohužel nepříjemný trend vývoje F3j, o kterém se mluvilo v předchozí diskuzi..
    P.S: Některým ortodoxním diskutérům se omlouvám, že poněkud odvádím téma, ale už jste se “pohádali” dost :o ))

  • Jirka K.:

    Jak tady už někdo psal, každý má kousek pravdy. Podle mého názoru je lepší jednodenní než žádná a dvoudenní lepší než jednodenní. Důvody jsem popsal viz níže. Počet kol = délka sutěže – zapojení pořadatelů, časoměřičů. Pokud seženu časoměřiče a budu je tam držet dva dny od rána do večera, tak už mi příště nepřijdou. Když to bude pohoda a večer posezení, tak si myslím, že příště přijdou. To je taky jeden pohledů. A pro nás co děláme křoví, tak je ta pohoda asi taky důležitá. To jak psal Miloš – kafíčko, oběd, pivečko…. večerní pokec. Snad to taky děláme pro radost.

  • P.K.:

    A proč by se nemohly neděli létat kola tři. :-)

  • m.v.:

    2 JR: Pamatuju zabody V2 (byl jsi tam tusim take ;-) ) Kde poradatele stihli za jeden den 2 souteze, tedy celkem 8 kol :-)

  • m.v.:

    2 Zdenek: Snazim se vyjadrovat maximalne vecne a strucne a pripoustim ze nekdy to muze pusobit i drze, ale nemam moc rad spoustu “vaty” okolo, ve ktere se ztrati obsah.

    F3J v CZ a navijak: Pokud k tomu bude vule, tak v tom nevidim problem ;-)
    To by mohl zjistit trener, jak je to s pravidly nominace na MS-ME, jestli FAI vyzaduje, ze se MUSI letat podle origo pravidel, nebo je mozna mistni uprava a nebo jestli je uplne jedno (rozumej je to pouze na te ktere modelarske organizaci), jaka nominacni kriteria si zvoli a podle ceho vybere reprezentaci. Norove na navijaku letaji a repre maji, takze to mozne je :-)

    Ad elektry: Hlavni problem je v tom, jak definovat parametry pohonu tak, aby nebylo nutne kazdy rok obmenovat vybaveni, protoze mezirocni narust vykonnosti bude treba 30%. Idealem je definice F3B navijaku :-)

  • JR:

    kc. Za sebe a myslim i za Martina, lepsi urcite 6 kol, to se da zvladnout i za jeden den, jako u Vas v Porici.
    A jeste jedna vec, pokud dvoudenka,nemusi se letat prvni den 5 kol a druhy den jedno a finale, ale coz takhle , pokud vse pujde hladce , v nedeli jeste 2…. kola a finale. Nikde neni receno, ze se nesmi letat vic nez 6 kol.Jezisimarja uz vidim ty ohlasy , ze jsem se asi zblaznil litat v nedeli o kolo vic-ZE MAM O KOLECKO MIN. Zazil jsem totiz soutez RC V2, kdy poradatel byl prekvapen,kdyz prijelo vic lidi protoze oni chteli byt na obed doma.
    Zdravim ferove doskutujici.

  • Miloš Minařík:

    Ahoj přátelé F3J,
    dvacet jedna reakcí na moji nedělní kachničku: „To jsem opravdu nečekal“. A proto si dovolím ještě jednou názor pořadatele.
    Soutěže pořádám nepřetržitě od roku 1998, Contesty od roku 2000 a byly roky, kdy jsme pořádali tři dvoudenní soutěže ročně.
    První roky jsme si mohli dovolit luxus a při pořádání vlastní soutěže jsme létali, další roky jsme jen pořádali a nyní je opravdu problém zajistit dostatečný počet zodpovědných a ochotných pořadatelů, kteří za příspěvek na benzín, stravné v Kč, pití a jídlo zdarma přijedou na dva dny.
    Počet letů dle pravidel: 5.6.3. Soutěžní lety 5.6.3.1. a) Soutěžícímu je povoleno nejméně pět platných letů, ale doporučuje se více. Z textu je zřejmé, že by se mělo opravdu letět více jak pět letů. Jedinou výjimkou by měl být vliv počasí, ale určitě ne úspora času při soutěži. Kdo chce změnit pravidla nebo je chce upřesnit, ať předloží příslušné návrhy.
    Pro pohodáře stále platí nabídka létání od pátku 8,00hod. do neděle 14,00.hod. včetně ubytování.
    Bohužel musím souhlasit s názorem, že když nebudou soutěžící nebudou pořadatelé.
    Odměnou pro pořadatele je určitě dobrá atmosféra na soutěži, hojná účast soutěžících, boje v duchu fair play a žádná zranění nebo škody na majetku.
    Moje otázka k diskusi: Máme pořádat letošní soutěž, když je stále přihlášeno pět soutěžících? Nebo opravdu všichni čekají na poslední den uzávěrky?
    Děkuji za všechny předchozí i budoucí názory.

  • Zdeněk Nespěchal:

    2 m.v.
    Michale, já nechci jitřit vášně. Nejen mne připadalo, že se trefuješ, ale mne to trvalo také dost dlouho, než jsem začal vážit slova a formy.
    U F3J je problém se změnami pravidel, protože jsou mezinárodními. S těmi elektrami to stojí za úvahu. Na Slovensku o tom dost vážně mluví a snad i jedná Jaro Müler (jestli jsem napsal příjmení špatně, tak promiňte) a tudy by cesta mohla vést. Ale zase to bude znamenat nové investice. I když naviják je investicí také. Asi by to chtělo začít navrhovat a jednat. Zd.

  • Napsat komentář





  • Váš e-mail nebude zveřejněn.