Diskuse

Úterý
21.4.2009
Zpět
  • AH:

    Pro PK: pravidla jsem si přečetl už dávno a na valné hromadě KLeM jsem je dal přečíst i p. Vosáhlovi.
    Pro MV: Motor s převodovkou byl zamítnut na posledním jednání FAI k pravidlům. Informace od T. Bartovského.

    Asi si nerozumíme, já jsem akorát pro, aby mohl létat každý s tím co má k disozici, jak letadla tak technické vybavení. Na soutěže již jezdí většina pánů v letech nad 50. Pro mladé to není akční, ty létají s EPP na el. motor a nebudou stavět ani letadlo ani naviják!!!

  • Komár:

    Zařízení na měření navijáků má pan Bartovský. Mám dokonce pocit, že je možná i vyrábí, ale tím si nejsem jistý.

    Jinak za mě (i když jsem letos taky žádnou RCV2 neodlétal) – specifikaci navijáku v pravidlech nechat. Nechápu argument “když byly všechny samodomo navijáky méně výkonné než F3B naviják, tak jsou všechny specifikace zbytečné”. Ta specifikace je v pravidlech snad proto, aby se neobjevovaly extrémně výkonné navijáky.

  • m.v.:

    2 AH: Zjistil jste si alespon neco o kategorii F3H? Treba s jakymi letadly se tam leta? Pak by vam mozna doslo, proc tam (zatim?) neni definice navijaku.
    Definice prikonu navijaku prez vnitrni odpor soustavy je nejjednodussi zpusob, jak srovnat (alespon zhruba) jejich vykonnost. Ralf Decker a ostatni, kteri tenhle zpusob mereni vymysleli se, az si prectou to, co na jejich adresu napsal AH, urcite pujdou vyplakat do kouta :-)
    Jedine, co je na mereni navijaku potreba, je klestovy ampermetr. Stoji do 2000,- Kc. Pokud je to tak neprekonatelny problem, rad ten pristroj zakoupim ze sveho a na poradani soutezi ho LMK CT rad bezplatne zapujcim!

    BTW: “Problem” s definici navijaku v pravidlech je podle me trochu nekde jinde: jeji soucasna podoba totiz neumoznuje pouziti starterovych motoru s prevodovkou, takze pokud by mel NEKDO v planu ty navijaky zacit vyrabet, tak je nejprve potreba tento “problem” vyresit. Nebylo by ale lepsi reseni zkusit postavit ten navijak tak, aby byl vykonove co nejbliz tem stavajicim ? A podle neho rozsirit pravidla o tenhle typ motoru? Lomcovak ma k dispozici telemetrii pro mereni vykonu (tahu a otacek bubnu) a myslim, ze by s tim rad pomohl ;-)

  • P.K.:

    Pane AH nejprve si přečtěte pravidla F3H než se s nimi budete ohánět :-)

  • AH:

    Tak jsem si přečetl příspěvky ohledně navijáků a vidím, že musí podat návrh na změny někdo jiný, jinak je všechno špatně!!! Nejlepší návrhy mají Ti co na soutěže vůbec nejezdí. Žádný úlet to ode mně není v tom, že nějaké měření odběru proudu motorem navijáku je blbost a rovněž baterie se startovacím proudem 510 A je to samé!!! Tyto nařízení znamenají jedno, že někteří se bojí jet na soutěž s domácím výrobkem a několikrát jsem jim po jejich dotazech říkal ať kašlou na ustanovení pravidel, kterým ani autoři p. Vágner a p. Vosáhlo nerozumí a pouze je opsali z pravidel F3B. Škoda, že se nepodívali o pár stránek dál na ustanovení o navijácích u F3H.
    Dále mám na autory pravidel dotaz: Kdo změří zda navijáky a baterie odpovídají pravidlům. Chci konkrétní osoby které mají k tomu oprávnění SMČR.
    Děkuji za odpověď a zdravím.

  • m.v.:

    2 JR:
    U gumicuku je problem s jeho “neovladatelnosti” po startu: pri rucnim vleku stahnou silon bezci, na navijaku ho domotas ke kladce. Ale co s gumicukem, kdyz zustane lezet prez ostatni startoviste? To je duvod, proc tam gumicuk neni.

    Spis si myslim, ze by pro zacatecniky mohla vzniknout nova kategorie ve stylu V2spec nebo RCH.

  • JR:

    Ahoj vsichni,
    tak jsme se konecne rozpovidali.

    add.1-navyjaky. Myslim, ze nema cenu rusit sotva zavedene omezeni a to proto ze ,letos treba nektere byly nepredpisove, ale zas ne tak moc, aby se to nejak vyrazne odrazilo v dosazene vysce, ale v momente, kdy to omezeni zrusite, tak si nekdo priveze poradny
    “h o v a d o”, myslim samozrejme navyjak, kterej bude silnejsi nez rucni vlek. A co pak, zase budete vracet zpatky specifikaci navyjaku? Ono ten navyjak zmerit taky neni uplne jednoduchy a dost casove narocny.

    add 2- gumicuk . Muj nazor je , ze v pravidlech RC V2 mel zustat…ted si asi nekteri tukate na celo,ale pokud mela RCV2 byt a zustat relax. a zacatecnicka kategorie, tak tam ta guma mela zustat.Je pravda, ze na to ,pokud vim nikdo , krome mne nepoukazoval,ale jako moznost to zustat melo.Myslim ze by mohlo byt i vic soutezi, a nejaky ten mladik se taky treba nasel, ale kdyz zjisti, ze by mel mit el.navyjak, nabo vlekaci zarizeni a vlekare k nemu ,coz nema ,protoze si chodi zalitat na gume, tak na soutez neprijede.A organizacne v tom zas takovy problem nevidim.

    Takze zaverem – nechat v pravidlech specifikaci el. navyjaku a vratit tam moznost startu na gumicuku. Amen.
    P.S. jeste jeden malej ulet…urcite reseni a taky komplikace by bylo udelat pred sezonou hromadne mereni navyjaku, kde by si kdo chce nechal navyjak spolecne s baterii premerit a oznacit, pak by mel cely rok klid. Pokud mu ale neodejde baterka a bude ji muset vymenit.Podobne se za mych mladsich let testovali zavodni auta, a pred vlastnim zavodem pak zavodnik ukazal doklad o testu a mel vystarano.No a je to vlastne i navod jak si z toho testovani udelat zivnost, ze jo…

  • m.v.:

    2 Zdenek: To je dobre, ze alespon vime, kdo za to muze :-) Nevypadl ti tam smajlik? :-) Nebo to opravdu myslis vazne? ;-)
    Mozna je problem v tom, ze se to jmenuje SOUTEZ, tak tam asi, prekvapive, prijede i par lidi, co chteji SOUTEZIT ;-)

  • Zdeněk Nespěchal:

    Je faktem, že skutečně považuji modelařinu za koníček, a tak jsem k ní vždycky přistupoval. Nikdy nebyla prostředkem k ukojení mého ega a proto mne nikdy nevadilo, že jsem se při ní já, a myslím, že i mnoho ostatních, bavil, někdy i dost nevázaně. Od dob, kdy ji několik jedinců bere příliš vážně, ať už pro to ego nebo jako prostředek obživy, se to nějak všeobecně sype. Tak nechte alespoň ty V2 žít svým životem. Zd.

  • Pavel H:

    Pro Jirka K.: Kalendar na pristi rok je uz konecne na nasich strankach a uz bude i prubezne aktualizovany. Stehoval jsem se, tak toho casu moc nebylo nazbyt. Ted dohanim resty na strankach. :-) Pavel

  • Pavel H:

    Neoficialni konecny stav nominace repre F3J je na nasich strankach. Pokud vite o nejake chybe nebo soutezi co tam neni tak dejte vedet. Jinak ve zkratce Duchy,Honza,Jarda. A taky tam pribyly posledni vysledkovky z V2jek a F3Jcek. Pavel

  • m.v.:

    2 Zdenek N.:
    Slovy klasika: ” Modelarina je hezky konicek, ale strasne zdrzuje od chlastani!” :-)

    BTW: Slovni spojeni “relaxacni soutez” mi pripomina hlasku z Nejisty sezony: “….. pozitivni konstruktivni kritika, to je to, po cem volame! ” :-)

    Duvod, proc nemit v pravidlech definici navijaku je ale trochu jiny…. ;-/

  • Ivo Lžičař:

    Zdeňku moje řeč! V2 jsou a měly by zůstat “relaxační” soutěží. Elita, která do všeho neustále vrtá ( tím nemyslím M.V) nás snad nerohodí…
    Letošní soutěže V2 snad jasně ukázaly, že definice naviják na 12V baterii a kladka vzdálená do 150m je plně dostačující. Jakmile začneme řešit další definice a ” co kdyby ….”, tak tím jenom přímo úměrně snižujeme počet soutěžících, kteří se svým “nepředpisovým” navijákem pro jistotu zůstanou radši doma. A to je škoda. Jediným kritériem, které je třeba brát na zřetel je samozřejmě bezpečnost soutěžícich a ne výkon jejich navijáku.

  • Zdeněk Nespěchal:

    Michale, rozdíly nebudou a nebo nebudou vadit, protože V2 je kategorie, kde se vedle závodění chodí i bavit a odpočívat. Zd.

  • m.v.:

    2 Jirka: Jo, mezi bezci muzou byt velky rozdily, pri nevhodne kombinaci nekterych exemplaru (tim nemyslim drive narozene pany v duchodovem veku) by se klidne mohlo vlekat i ve trech :-) )))) Tak proc nemit takove rozdily i v navijacich, ze :-) )))

  • Jirka K.:

    Souhlasím s Lojzou. Další zátěž pro pořadatele, aby kontrolovali navijáky. V minulém roce to nikdo nekonroloval a jde jen o to až jeden ze soutěžících podá protest a pak by se to muselo řešit. Mě tedy nevadí, že je ve V2 někdo o 10m výše. Ti nejlepší to nalétají i z menší výšky a vždy rozhoduje přistání. K těm řečem níže: při ručním vleku by se měla měřit kondice běžců, aby to pro všechny bylo stejné. Když běžec přesáhne nějakou hodnotu, tak nebude moci vlekat. Tak to bude spravedlivé, jako s omezeními s těmi navijáky.

  • m.v.:

    Na kolika zavodech V2 se letos meril silon? Neni tech 150m nakonec take zbytecnych? ;-) Vetsina silonu je stejne kratsich…..

  • Zdeněk Nespěchal:

    Fando, promiň, zapoměl jsem, že pro mne volby, když jsem je dělal, končily někdy až v pondělí. Čím jsi toho Kryštofa tak naštval, Lojzo. Právě proto, že se letos všechny V2 létaly s navijáky a nikdo nikde neměřil, a ty ostatní navijáky byly takové, jak píše Fanda, a téměř jistě méně výkonné než oficiální, jak píše Michal, tak se všechny ty specifikace podle stávajících pravidel V2 jeví jako zbytečné. Ono, když nezáleží na rychlostí vleku a ručním vlekem se dostanu výš něž navijákem, zas tak na výkonu toho navijáku moc nezáleží. Bavím se o kategorii V2 a tam asi směřuje i Lojzův návrh. Mějte se hezky. Zd.

  • Franta H:

    Toš viš! Baterku mam ze šroťaku, ten starter je kus železa ( tež ze šroťaku ) ve kterym se toči taka tyčka s hlinikovu cyvku, na ktere je silon !!! A s sebu vozim AVOMET, abych vypadal jako elektrykař !!

  • m.v.:

    2 AH: Mate nejaky prehled technickych udaju navijaku a baterii pouzivanych v letosni sezone? Pripadne kolik bylo tech navijaku, ktere byly vykonnejsi nez ty dle pravidel?

  • P.K.:

    Určitě to dobrý návrh není,je to další z úletů pana AH :-)

  • Franta H:

    Lojzo, konečně rozumný návrh pro V2. Tvůj návrh opravdu vychází “ze života”!!

  • Franta H:

    Zdenku, to je totiž tak, někomu končí volby ve 22 hodin v pátek a někomu až po skončení voleb !!!

  • AH:

    Vážení, pomalu končí sezona větronů a mám jeden poznatek. Na žádné soutěži se nepoužívali jenom navijáky a baterie dle pravidel RCV2 a proto doporučuji vynechat v pravidlech všechny specifikace a měření a místo toho vložit tři věty:
    Vzlety
    a) Všechny vzlety se uskutečňují elektrickými navijáky, které jsou umístěny a zůstávají ve vzletovém prostoru vyznačeném pořadatelem.
    b) Navijáky dodává pořadatel nebo startující.
    c) Navijáky jsou dvanáctivoltové, s maximální délkou šňůry 300 m a s kladkou, umístěnou 150 m od navijáku.
    Tyto formulace jsou převzaty z prozatimních pravidel F3H (FAI).
    Tímto se umožní létat i s navijáky které mají různé motory a s bateriema jaké kdo má k dispozici.
    Co vy na to??

  • Zdeněk Nespěchal:

    Fando, volby jsou od pátku a ten den se dá volit až do 22:00 hod. takže bude jen výjimkou ten, kdo to v pátek z vážných důvodů nestihne. Zd.

  • Franta H:

    Nepříliš šťastně zvolený termín 16.10. (volby !!). Nechcete zvážit den poté (17.10.) ??

  • Ivo Lžičař:

    Dne 16.10.2010 se uskuteční náhradní soutěž RC V2 na letišti v České Třebové – viz hlavní strana. Všichni jsou zváni!

  • Ivo Lžičař:

    Nové info pro kluby je na: http://www.svazmodelaru.cz/new_smcr/info1009.htm

  • m.v.:

    Jak prosla pravidla RCV2 testem v podobe MCR? Byly nejake problemy? Je potreba nejaka zmena?

    A co navijak a F3J? Jeste myslite ze je to dobry napad? ;-) Pokud ano, tak ve Sportovnim Radu SMCR je na strane 28 psano nasledujici:
    ” 7. POVOLENÉ ODCHYLKY OD PRAVIDEL FAI PŘI SOUTĚŽÍCH VČESKÉ REPUBLICE

    Pravidla FAI ve Sportovním řádu FAI jsou určena pro soutěže na úrovni mistrovství světa, mistrovství Evropy a pro mezinárodní soutěže. Při organizaci soutěží v kategoriích FAI není možné na národní či místní úrovni z různých důvodů dodržet znění pravidel. Proto jsou povoleny odchylky a výjimky ze Sportovního řádu FAI. Tyto
    odchylky a výjimky neplatí pro mezinárodní soutěže FAI, pořádané na území České republiky a zařazené do kalendáře FAI.¨”

    Takze mit mistni upravu pravidel F3J, povolujici navijak, je mozne :-)

  • M.R.:

    Trenér má i jiné povinnosti,
    a myslím že jste to zvládli dobře i bez něj ne? :)
    Co vím tak se všem závod libil.

    Pro Jirku K.
    Jiřiku slibil si mi nejake podklady k pripravovanemu soustredeni mládeže a repre.

  • Napsat komentář





  • Váš e-mail nebude zveřejněn.