Diskuse

Úterý
21.4.2009
Zpět
  • A.H.:

    Pro Jirku L.: I když se létá pro radost, každý chce vyhrát!!! A to už je prestižní záležitost, která navíc stojí dost peněz.
    Schválení navijáků v F3J by mělo mimo jiné zvětšit konkurenci minimálně o nějaké F3 béčkaře, kteří třeba přinesou do této kategorie něco nového????

  • Jirka L:

    Chlapi, že vám stojí za to se furt dohadovat. Vždyť létáme přece hlavně pro radost…

  • Jirka K.:

    Dnes proběhla schůze předsednictva KLeMČR. Byla schválena vyjímka, pro použití navijáků v kategorii F3J. Přesné znění pošle trenér. Tak tedy vše dobře dopadlo a bude možné v F3J používat el.navijáky.

  • A.H.:

    Pokud by výsledky byly čitelné na fotce tak udělám tabulku sám a nebudu o tom diskutovat. Je to otázka cca 30 min.

  • Ivo Lžičař:

    diskutované výsledky jsou k dispozici jako fotka v galerii již od soutěže ( asi se na fotky nikdo nepodíval), k jejich přepsání do tabulky se ještě Roman nedostal. Asi mu chybí kromě času také motivace…Jirka možná ví….

  • A.H.:

    Jirku tentokrát obviňujeme neprávem, slíbil to někdo jiný, který ještě neví, že na výsledky čekají soutěžící!!!! Příště to bude určitě rychlejší.
    Zdravím.

  • miho:

    Jirko chtěl jsem se podívat jak létaly na soutěži v Č. T. F3B za těch podmínek jaké tam panovaly , za žebříček samozřejmě dík, jde jen o srovnání nic víc jinak mi víme žes nevyhrál celkově, třeba příště musíš se víc snažit nebo to nechat na těch co ještě nemaj šediny čus Míra

  • Jirka K.:

    Neházej to na mne. Já jsem zpracoval žebříček a tam jsou výsledky ze soutěže započítány. Než budeš něco psát, tak si zjisti jak se věci mají.

  • A.H.:

    Kdy bude výsledkovka z Č. Třebové.???? Jirka asi nevyhrál????

  • Milos M:

    Pro informaci přikládám můj dotaz a odpověď na SMČR ve věci správného postupu při řešení odchylek od pravidel FAI.

    Prosím o odpověď jak postupovat se žádosti o povolení odchylky od pravidel FAI při soutěžích v ČR viz. Sportovní řád ČR pro Letecké modeláře odstavec 7. POVOLENÉ ODCHYLKY OD PRAVIDEL FAI PŘI SOUTĚŽÍCH V ČESKÉ REPUBLICE

    Miloš Minařík, MK Heřmanův Městec, 21.10.2011

    Odpověď: Návrhy na povolení odchylek od pravidel FAI je možno podat prostřednictvím odborné komise příslušné kategorie. Předseda odborné komise (šeftrenér) po projednání v komisi a přesném zformulování návrhu tento návrh předloží ke schválení předsednictvu KLeMČR . Podání návrhu je tedy možné pouze prostřednictvím příslušné komise hlavně z důvodů zajištění co nejvyšší možné odborné znalosti problematiky a věcné přesnosti předkládaného návrhu. Obecně se návrhy na změny pravidel předkládají předsednictvu ke schválení jedenkrát za rok a projednávají se na zasedání předsednictva KLemČR koncem října nebo začátkem listopadu s platností schválených změn od 1. ledna následujícího roku.

    Ing. Jiří Havel

  • A.H.:

    Pro Karla K.
    Jirka K. vůbec nechtěl ukazovat novou cestu přes F3B. To já jsem ho upozornil na soutěž kterou pořádá J. Tůma. A pokud by nekolidovala s MR RCV2, tak si jet vyzkoušet jak se “padá” po vytažení 400 m silonem. Před časem tady byla diskuze o tom jaká to je katastrofa, když se nepozvali F3Béčkaři na soutěž F3J na navijáku. Vím, že u Vás se to létá již dlouho. Asi před třemi roky když nešli používat navijáky z různých důvodů v RCV2, tak jsme pořádali v Jehnědí také RCVN. Tehdy ještě bez schválených pravidel KLeM.

  • p.m.:

    Nejde jen o mlácení letadel, ale velmi to usnadní rozestavení navijáků. Můžou startovat soutěžící na navijácích metr od sebe. Když jsem viděl pole plné silonů na F3B soutěži ( každý dva navijáky ), neumím si představit plochu, na kterou by se to vešlo tak, aby byl možný hromadný start.

  • kč:

    Pro Jirku K. viz text z 21.10.
    Ještě taková perlička. Jirka Tůma pořádá soutěž F3B jen úloha A ….
    Jirko četl jsi pravidla F3B / úloha A ???
    Já Ti to ulehčím, a můžeš si rovnou vzít pravidla RCVN, Ta sloužila za základ a jsou v naprosto převážné části převzaté do RCVN.
    Jestli tam vychvaluješ myšlenku “nové cesty” , tak já říkám, že už jsi po ní mohl rok pohodlně kráčet.
    Navíc pravidla RCVN zkrátily silon z 200m na 150m což odpovídá možnostem našich modelů ale i pravidlům F3J.
    Otázku ” proč asi v F3B nestartují najednou a mají pracák 12minut ” raději nevyslovím.
    Karel

  • Jirka K.:

    Pro Miloše M.: Tak to si mi asi špatně rozuměl, nebo já špatně napsal. Teď to vypadá, že jsem tě napadl, že ty to budeš špatně pořádat, ale tak jsem to nemyslel. Tak to zkusím znovu. Soutěž zapsaná v rubrice “ostatní” není až taková oficiální soutěž, čili si to můžeš udělět jak chceš (Polička) – na navijácích, bez časoměříčů. Chtěl jsem za sebe říci, že když bude v tom termínu oficiální soutěž RC-V2 s časoměřiči, budu se já rozhodovat kam pojedu. Když budu mít volno určitě bych k tobě na F3JN přijel. Každý se rozhoduje podle sebe. Diskuzi “časoměřiči” necháme až dodiskutujem o navijácích v F3J. Zima je dlouhá, tak ať nevyplýtváme všechny témata hned na začátku.

  • Milos M:

    Pro Jirku.K, již jednou jsem psal, že stát se mistrem světa na svém paloučku, se svými pravidly a nejlépe se svým letadlem je sen mnoha pilotů. Já jsem stále v Poličce u F3J s navijákem, a nechci se posouvat někam jinam. Které soutěži dáš přednost to nevím (ha,ha), ale mohl bys vymyslet bodové ohodnocení pořadatelů a soutěží, abychom se všichni mohli správně rozhodovat.

  • Milos M:

    Skvělá informace od A.H., o uspořádání soutěží, kéž by se další diskutující přidali a soutěž uspořádali.

  • Jirka K.:

    Ještě taková perlička. Jirka Tůma pořádá soutěž F3B jen úloha A. Už jsme si s Lojzou, říkali, že pojedeme. Bohužel se termín kryje s naším MČR RC-V2. Jen tak pro odlehčení – nevedla by cesta tudy – pravidla jasná – název honosný – a těch dalších 100m silonu na naviják přidáme.

  • Jirka K.:

    Asi tak to Miloši. Pořád čekám, že to v F3J s těmi navijáky vyjde. Jestli že ne, tak určitě v klubu projednáme možnost změny té druhé soutěže F3J co chceme pořádat na soutěž F3JN. Jak píšeš mohl by to pak být pěkný seriál soutěží. Ale bude toho hodně, když vemu ještě účast na soutěžích RC-V2. Záleží jak si to pak představuješ pořádat, abych věděl čemu dát přednost. Asi tušíš na co myslím (ha,ha). Nebudeme předbíhat. Trenér mi říkal, že v pondělí učiní rozhodnutí, tak počkejme jak to dopadne.

  • A.H.:

    Pro Miloše: My máme v kalendáři rovněž F3J 8 a 9. září 2012 kde počítáme jenom s navijáky. Létat se bude v Jehnědí pokud bude okolo posekáno. Pokud to nedopadne tak v Sázavě. Tak už máš čtyři závody do seriálu. V červnu máme klasické F3J.

  • Milos M:

    Kolegové, přátelé a piloti,
    začněte diskutovat na téma, kolik každý z nás udělá soutěží. K nám do Podhořan můžete přijet v 2012 na Contest F3J a 2x na F3JN, a až budou navijáky v F3J, s radostí napíšu, přijeďte do Podhořan na 3 x F3J. A proč 25 soutěžících? Protože systémem, který jsem vymyslel, umožní v jednom dni pohodlně odlétat 8 kol plus finále. Ale když bude zájem o F3JN jako o Contest, kdy se mi tři měsíce před soutěží závazně přihlásí 100 závodníků. Možná přehodnotím jednodeňku i počet soutěžících. Nyní se vracím k první větě. Děkuji Jardovi Vostřelovi, že se zapojil do F3JN, už to vidím na pěkný seriál.
    Kolegové, přátelé a piloti kdo budete další?
    S pozdravem
    Miloš Minařík

  • m.v.:

    2 P.C.: Honza Kohout lital pri treninku jen z navijaku a rozhodne nemel problem s rucnim vlekem ;-) To, ze se v RC VN muze litat “az nahoru” je vetsi problem, bez kratkych vleku to uz nejde a jinde nez na zavodech se to natrenovat neda. Technika pilotaze ano, ale takticka stranka (kdy to risknout, co delat kdyz to nevyjde…) ne.

    Jinak samozrejme souhlasim s tim, ze navijaky prinesou hodne novych “situaci”, ktere by mely byt v pravidlech reseny.

    Takze bych si dovolil polozit Vam zasadni otazku: Pokud budou problemove “situace” v narodni uprave pravidel F3J zohledneny, podporite to?

  • A.H.:

    Pro všechny. Vůbec nic nemám proti Karlovi K., Petru C. ale nelíbí se mi postoj Martina Rajšnera. On jako trenér by měl schválit ty soutěže, kde bude zaručena jak bezpečnost soutěžících, tak jejich nářadí!. A v klidu říct například v Lanškrounské jámě se na navijácích nebude létat z důvodu, že nejdou navijáky postavit proti větru ze západu. V Poličce se bude létat – startoviště se dá nasměrovat na všechny strany a je všude dost prostoru. Osobně chci přenístit závody F3J z Lanškrouna do Sázavy z důvodu větší rovné plochy a dá se zde létat na všechny směry větru.
    Vyzkoušeno na RCV2.

  • Jirka K.:

    Co se týče reprezentantů a pomocníků k tomu kdy se budou takzvaně učit ruční vleky bylo předběžně dohodnuto, že tři národní soutěže by byli na ruční vlek a tři se startem navijákem. Plus ruční vleky na mezinárodnich soutěžích. Myslím, že ruční vleky, po zkušenosti ze Slovinska se musí trénovat i mimo soutěže (platí pro reprezentaci).
    Co se týče těch kupa otázek, většina se přebere z F3B, RC-V2 a RCVN. Pak zbývají asi tak dvě které se týkají společného startu. Tak trochu jsem myslel, že po dohodě v Poličce se toho ujme trenér. Je jasné, že pravidla k této úpravě musí být. To snad jsme věděli všichni a napadání v této věci od P.C. není na místě. Diskuze která pak začala byla o dodržování těchto pravidel. (jak to měřit, čím to měřit atd.).

  • Jirka K.:

    Jestli jsem to dobře pochopil, tak Miloš zařadil soutěž(akci), do kalendáře do rubriky ” ostatní”, tak se nejedná o klasickou soutěž. A zatím neznám žádnou oficiální soutěž s názvem F3JN. Ale Miloši, určitě přijedu, když se vejdu do počtu. Jenom se mi tam nelíbí možnost ručního vleku. Ale samozdřejmě je to na tobě. Možná je to vznik nové kategorie, když ty místní úpravy nejdou v F3J.

  • P.C.:

    Pro A.H.
    nevím proč si myslíš, že ovlivňuji trenéra.
    S Martinem jsem mluvil a řekl jsem mu “Je tvoje právo stanovit si další podmínky pro reprezentaci při dodržení podmínky účasti soutěžících na MČR”.
    Pro všechny:
    A navijáky do F3J? Proč ne? Podal už někdo nějaký návrh? Všichní křičíte navijáky, navijáky, ale že by někdo řekl jak to bude vypadat, jak se bude startovat při bočním větru, kde budou navijáky, na koho se bude čekat, co se stane když to urvete, křížení, jaké navijáky, jak budete volit startoviště, jak se budete vyhýbat, jak stahovat padáky k navijákům – kdy?, kolik pomocníků (víc, míň),co za vytrženou kladku? atd. atd. atd.. Když si hrajete na setiny (desetiny) sekundy za let, tak asi budete i bedlivě sledovat jaký naviják má soupeř NE? Protože každý metr navíc je nějaká ta desetina k dobru. Tak jaké navijáky? Jak měřit? Jaké baterie?
    TO NE ale navijáky ANO. Ale jak ?. Podle hesla Hup na krávu a máme tele. Ale všichni chtějí navijáky.
    Pojistnou událost pak ať řeší kdo ?

    A v neposlední řadě, jak trenér bude odpovědně nomJnovat, když se nebude létat na ručním vleku a pouze na navijácích? Kdy se to parta “repre” s vlekařema naučí startovat s ručním vlekem?
    Takže proč ne navijáky? Nelítá se už něco podobného?

  • p.m.:

    Tak jsem z diskuze pochopil, že zavedení el. navijáků pro starty F3J má přilákat více soutěžících, ale potom se dočtu, že soutěže pořádané Milošem budou omezené na 25 soutěžících. Nějak tomu přestávám rozumět.

  • kč:

    Pro A.H.
    nevím proč si myslíš , že ovlivňuji trenéra.
    Jak jsem psal v jiné uzavřené diskusi , mám pouze
    a jenom připomínky k některým záležitostem, které použití el. navijáku přinese. Povolení El.n do F3J nic nebrání, jen by se měli vzít do úvahy situace , které mohou nastat(a také nastanou) a připravit na ně včas soutěžící i pořadatele.
    Při pořádání Zimních soutěží jsme toho zažili už docela dost.

  • Jirka K.:

    Navijáky v F3J – s nadhledem.
    Malé shrnutí probíhající diskuze a zejména pro ty, kteří nemohli sledovat emailovou diskuzi.
    Důvody proč národně povolit navijáky v F3J, popsal velmi dobře Jarda Vostřel ve svém emailovém příspěvku. „piloti ,kteří si chtějí pouze v klidu soutěžně zalétat ,ale ne se honit po letišti celý den. Takových pilotů je hodně a nelze je kritizovat za to že ,nechtějí jezdit na F3J soutěže, protože na českých soutěžích je to opravdu honička od rána do večera. Nehledě k tomu ,že ve startovním poli je významný počet pilotů vyššího věku ,nebo se zdravotními omezeními.
    Na tom se shodne snad většina zúčastněných. Po zkoušce v Poličce se všichni zúčastní plus trenér
    shodli, že je to možné a že se to příští rok vyzkouší . Zúčastněných byla nadpoloviční většina pilotů létající aktivně soutěže F3J. Piloti, kteří se této akce nezúčastnili pak začali hledat argumenty proč to nepůjde. Určitě mají nárok na svůj názor, ale ti co to létali v Poličce mají názor, že to jde. Ale u trenéra převážil názor, že to nepůjde ( po argumentech těch co tam nebyli). Nevím kde se vzal, ale padl návrh, aby se jako zápočtové F3J létali soutěže RCVN. Musím říci, že pro některé to byla dobrá zpráva. Pro ty co nemají v F3J takové ambice, pro Vdvojkaře – pravidla podobná, pro ty co nemají rádi hromadný start a tak větší možnost poškození modelu, pro ty co se nechtějí ustřelovat. Ale je jasné, že se všichni neshodnou a máme skupinu, která je proti. Tak padne další návrh – místní úprava RCVN a to takovým způsobem, že je to F3J bez finále. Jak jsem pochopil a slyšel , trenér s tím nemá problém
    (asi když s tím budou souhlasit všichni). Ale to jsme zase na začátku, kdyby ti někteří byli pro, tak by byly navijáky F3J. Protože úpravou pravidel máme F3J s názvem RCVN. Někdo si myslí, že toto by mohlo projít snad jde někomu jen o ten název. Ale omyl, někdo si stojí na svém a možná se přidá skupina co si nenechá předělat název F3J na RCVN. Jedna věc ještě stojí za povšimnutí, když se řešili navijáky v F3J psalo se hodně o síle navijáku, jak to měřit, kdo to bude měřit, čím to bude měřit. Když se uvažuje o RCVN tyto problémy vymizely. Je jasné, že 100% dohoda není možná. Půjde tedy o rozhodnutí trenéra , a ten jak jsem z posledních reakcí vyrozuměl, by nechal vše jak bylo a žádné změny. Teď už jen najít argumenty (nějaké nové) proč by navijáky v F3J nemohli být. Jak to udělat, když jedna skupina je vlivná a druhá početná. Rada zní: musí se to udělat tak, aby se početná skupina rozhádala a nebila tak jednotná, pak už nebude početná. Tak to už je o něčem jiném .V této chvíli se vraťte na začátek článku a přečtěte si důvody proč navijáky F3J. Což doporučuji hlavně trenérovi – jak to udělat je už na něm, ale nemusí dělat nic.

  • m.v.:

    2 Martin R:
    Sportovni rad v clanku 7 na strane 28 resi povolene odchylky od FAI pravidel. Je tam i prerla v podobe 50ccm spalovaciho motoru pro F3B navijak :-) Takze F3J na navijaku jsou na narodni urovni urcite mozne. Pokud se to “zaseklo” nekde nad tebou, tak by bylo spravne zverejnit kde je problem, a dat tomu funkcionari moznost, aby svuj nazor verejne obhajil :-)

  • A.H.:

    Pro Martina Rajšnera!!!!
    To jestli soutěž F3J na navijácích bude určena jako zápočtová o tom rozhoduješ jenom ty.!!! Všechno ostatní jsou jenom výmluvy, protože nechceš uvést, že se to nelíbí K.Kotoučovi a Petrovi Cejnarovi…Kteří se účastní většinou jen MR. Nic ve zlém.

  • Napsat komentář





  • Váš e-mail nebude zveřejněn.